Torment: Tides of Numenera - Dlaczego będzie to najważniejszy rolplej dekady? [WIDEO]
Nowe materiały odpowiedzą na dwa dodatkowe pytania: 1) Co to jest Torment: Tides of Numenera i w jakim celu się ją stosuje? 2) Jak inXile chce poprawić walki, jakie mogliśmy stoczyć w steamowym buildzie?
Pierwszy film streszcza stojące za tytułem założenia. Ale przecież o tym, że mamy do czynienia z następcą Planescape: Torment, że fabuła będzie unurzana w filozofiach i nieliniowa, że gra zaoferuje ciekawy system moralności (opartej nie o dualizm dobro-zło, ale o pięć tytułowych "nurtów") oraz że postara się odpowiedzieć na pytanie "ile znaczy jedno życie?" - dobrze wiecie.
W końcu w papierowym CDA opublikowaliśmy na ten temat - jeśli dobrze liczę - jakieś 8 stron...
Informacje na temat gry warto jednak uzupełnić o materiał, jaki opublikowała redakcja GameSpotu (kliknij o tutaj, w ten odnośnik). To fragment gameplayu, jaki w tym roku mogliśmy podziwiać na GameScomie - drużyna trafia na statek kosmiczny przez długie lata odcięty od Dziewiątego Świata. Starcie, do jakiego dochodzi, wydaje się zdecydowanie bardziej złożone od potyczek, w jakich uczestniczyliśmy w pierwszym rozdziale (odsyłam do naszej zapowiedzi). Mało tego - daje wgląd w interfejs, z jakiego skorzysta konsolowa edycja gry.
PS: tradycyjnie polecam wybrać się do kiosków i salonów z prasą. Już 20 września ukaże się CDA 11/2016, w którym poświęcamy Numenerze całkiem sporo linijek.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.