Gears of War 4: Będzie splitscreen na PC!
A do tego crossplay po LAN-ie. Szykuje się porządny port?
Splitscreen i LAN to niestety dość rzadkie funkcjonalności pecetowych portach z konsol. Wygląda jednak na to, że developerzy z The Coalition przyłożyli się do swojej pracy, co po brakach w konwersji Ultimate Edition nie było takie oczywiste. Twórcy usłyszeli jednak krytykę tamtej gry i zapowiedzieli, że tym razem będziemy mogli liczyć na lokalny co-op w kampanii. Jak twierdzi reżyser techniczny czwartego GoW-a, Mike Rayner:
Z punktu widzenia developera, ciężko wesprzeć taki tryb - musisz liczyć się z róznymi danymi wejściowymi z kontrolerów, z focusem, z rozłożeniem interfejsu na ekranie. Trzeba zrobić to dobrze, nie można tego wrzucić ot, tak. (...) To coś, co robimy z miłości, nie dla pieniędzy.
Ponadto możemy liczyć na crossplay między PC i XBO w kooperacyjnej kampanii, trybie hordy, multiplayerze przeciwko AI oraz multiplayerze w rozgrywkach prywatnych oraz LAN. Nie będziemy mogli więc dominować myszką konsolowców w matchmakingu, ale będziemy mogli ustawić się na mecz ze znajomymi. Brzmi jak sensowny kompromis... i jak sensowny port. PC Gamer donosi, że mieli okazję zbadać konwersję w rozdzielczości 3440x1440 i że sprawowała się świetnie.