Bethesda zmienia swoją politykę względem dziennikarzy
Dla nas oznacza to bardziej stresujący deadline. Dla Was – fakt, że nie przeczytacie przed premierą recenzji Preya, Dishonored 2 i Skyrima: Special Edition.
Słowem wyjaśnienia: gry, o których czytacie na łamach CDA, zazwyczaj docierają do nas przed ich debiutami w sklepach. Większość wydawców i dystrybutorów wie bowiem, że zarówno my, jak i inne redakcje, potrzebujemy ograć tytuł możliwie jak najdłużej i pochylić się nad nim tak wnikliwie, jak to tylko możliwe. Wszystko w trosce o rzetelność tekstów, jakie publikujemy.
Sytuacja komplikuje się w momencie, w którym gry docierają do w tym samym terminie, co do zwykłych graczy. Raz, że może to budzić wrażenie, iż firma nie chce, by gracze wycofywali preordery przez (potencjalnie niepochlebne) teksty, dwa, że rozmaite serwisy zaczynają wówczas ścigać się, przechodząc grę jak najszybciej, po łebkach, byle tylko wyprzedzić konkurencję z recenzją.
Na oficjalnym blogu Bethesdy pojawił się wpis, wedle którego wydawca przyjął właśnie nową politykę wobec mediów branżowych. Począwszy od teraz, tytuły z katalogu firmy otrzymamy najwcześniej dzień przed premierą tytułu. Oczywiście Bethesda to na tyle duży gracz, że może sobie pozwolić na podobne perwersje (zresztą nie jest w takim podejściu odosobniona). W dodatku udało jej się przeprowadzić... cóż, testy próbne. Nowy Doom został udostępniony mediom na 24 godziny przed premierą, a chociaż rodziło to uzasadnione wątpliwości co do jakości tytułu, ostatecznie okazał się on hitem.
Choć będziemy kontynuować współpracę z mediami, streamerami i jutuberami, by wspierać ich materiały – zarówno przed jak i po premierze – chcemy, żeby wszyscy, wliczając w to media, doświadczali naszych gier w tym samym czasie.
...czytamy na rzeczonym blogu.
Skyrim: Special Edition ukaże się 28 października. Dishonored 2 zaatakuje sklepy 11 listopada. Bądźcie przygotowani, że na ich recenzje trochę sobie poczekamy.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.