95
6.01.2017, 09:00Lektura na 5 minut

Zawartość CD-Action 02/2017

CDA 02/2017 szukajcie w kioskach i salonach z prasą od wtorku 10.01. Wraz z magazynem dostaniecie 2 płyty DVD, 3 pełne wersje gier (Assassin's Creed II PL/EN [Uplay], Far Cry PL/EN [DRM free + Uplay], Awesomenauts EN [Steam]), a w samym piśmie znajdziecie masę świetnych tekstów. Objętość i cena standardowe, czyli 132 strony i 15,99 zł.


Daniel „CormaC” Bartosik

W dziale W produkcji mamy 5 tekstów, wśród których wyróżnia się czterostronicowa zapowiedź Preya autorstwa CormaCa. W beta-testach warto zainteresować się grą Nier: Automata (szczególnie gdy cenisz Bayonettę), choć również fani "moboshooterów" znajdą dla siebie coś smacznego (Gigantic). W Recenzjach widać, że wysyp wielkich hitów już zdecydowanie za nami, ale trafiły się i głośne tytuły – Dead Rising 4, Space Hulk: Deathwing, The Walking Dead: A New Frontier, Steep czy Super Mario Run. (Nawiasem mówiąc, wystawiliśmy w tym numerze zaskakująco dużo dziewiątek). Łącznie proponujemy wam 25 recenzji (i to bez tytułów mobilnych) – ich listę znajdziecie w spisie treści.

Przy okazji zajawimy pewną drobną, ale fajną i użyteczną zmianę. Odeszliśmy od podawania w zapowiedziach, beta-testach i recenzjach tradycyjnych gatunków gier na rzecz dużo bardziej elastycznych i lepiej opisujących gry „tagów”.

Imponująco prezentuje się dział publicystyki. Zaczynamy od wielostronicowego podsumowania roku 2016 – wybieramy Grę Roku, najlepsze produkcje z różnych kategorii (najlepsze RPG, najlepsza gra na PC, najlepszy scenariusz itp.) oraz największe rozczarowania. To taka ekszynowa gala Oscarów uświetniona przez wybór Gry Roku według czytelników, opinie przedstawicieli branży, minifelietony redakcji i podsumowanie technologiczne. Warto! Z tematem podsumowań wiąże się odrębny tekst CormaCa „Odeszły w 2016 roku”, czyli przegląd najważniejszych gier, które posłano do piachu w ciągu minionych 12 miesięcy.

Dla fanów retro mamy tekst Smugglera o historii gier komputerowych – a raczej pierwszą część („Kółko, krzyżyk i kamieni kupa”) cyklu, który objętością zaczyna na dysku autora powoli przypominać trylogię Tolkiena. Przypominamy też narodziny iPhone’a („Przy okazji telefon”) i dzieje konsoli Wii – w obu przypadkach z okazji dziesięciolecia urządzenia. A czy wiecie, że historia komputerów sięga... paru tysięcy lat wstecz? Tak, paru tysięcy. Starożytni Grecy mieli „Starożytny komputer na korbkę”.

W 2012 roku zamieściliśmy w CDA wasze spekulacje na temat tego, w co, jak i na czym będziemy grać za pięć lat. W tekście „Ciąg dalszy nastąpił. Granie A.D. 2017” sprawdzamy, jak wasze prognozy mają się do rzeczywistości. „Pewnego razu na Dzikim Zachodzie” to z kolei tekst o serialu „Westworld”, na który autor artykułu – Berlin, obecnie pracownik Techlandu – patrzy okiem twórcy gier. Skoro o Techlandzie mowa, to Papkin przepytał Pawła Marchewkę (szefa firmy) w trzystronicowym wywiadzie, dzięki któremu poznacie sporo ciekawostek z 25-letniej historii wrocławian. „Nie myślę, ale jestem” to rzecz o AI w grach z perspektywy jej twórców. Nie zabraknie też felietonów – ciekawe, czy na podstawie ich tytułów rozszyfrujecie, czemu/komu są poświęcone. No, to proszę bardzo: Allor i „Kamyki przy drodze”, Cross i „Wciąż niewydajne generatory empatii” oraz Papkin i „Opowieści niedo...”. A na sam koniec to, od czego wielu z was zaczyna lekturę CDA, czyli Szpile.

Rzecz jasna nie mogło też zabraknąć Na Luzie i Action Redaction.

W dziale sprzętowym przeczytacie przede wszystkim megaporadnik „Arsenał gracza – najlepsze myszy, pady, joysticki i kierownice”. Dalej testujemy nowy procesor Intela (Core i5-7600K), high-endową płytę główną (MSI Z270 Gaming M7), dwa wypasione gamingowe laptopy, trzy smartfony z różnych półek, tablet, cztery czytniki e-booków i trzy modele słuchawek.

Na DVD oprócz gier – przypominamy: Assassin's Creed II PL/EN [UPLAY], Far Cry PL/EN [DRM FREE + UPLAY], Awesomenauts EN [STEAM] – znajdziecie też dema, gameplaye, gry rodzinne, galerie, cosplaye i wiele innych atrakcji. (W przypadku Asasyna i Far Cry’a można zainstalować spolszczenie, ale da się też grać w oryginalne wersje językowe).

To co, we wtorek 10.01 widzimy się w kioskach i salonach z prasą, prawda?


Czytaj dalej

Redaktor
Daniel „CormaC” Bartosik

Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.

Profil
Wpisów1229

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze