3
7.01.2017, 14:01Lektura na 2 minuty

Dreamfall Chapters dostanie edycję reżyserską

Najdłuższa podróż nadal nie może się skończyć. PS: Wiemy, co z edycjami przeznaczonymi na PS4 i XBO.

Sytuacja jest bezprecedensowa. Najdłuższa podróż, jedyna przygodówka w historii, którą nagrodziliśmy w CDA oceną 10/10, debiutowała w zamierzchłym 1999. Choć tytuł opowiadał zamkniętą historię, pozostawiał wiele znaków zapytania, a jego autorzy wcale nie kryli chęci stworzenia kontynuacji.

Ta nadeszła na długich 7 lat później, za sprawą solidnego Dreamfall: The Longest Journey, które starało się (jak wiele ówczesnych produkcji) pożenić elementy przygodówki i gry akcji. Rzecz, co warto nadmienić, kończyła się obrzydliwym cliffhangerem, po którym wiadomo było, że w "Najdłuższą podróż" wyruszymy raz jeszcze. Sęk w tym, że krótko po jej premierze Norwegowie z Funcomu zupełnie oddali się tworzeniu MMO (Age of Conan, The Secret World), zapominając o April, Zoë i Kianie (czyli trójce protagonistów Dreamfalla).

Ragnar Tørnquist, ojciec przygodowej serii, ogłosił w 2012 powstanie Red Thread Games, które miało się skupić na domknięciu wątków poprzedniczek. Nowy tytuł udało się ufundować na Kickstarterze, ale na dwa lata od zebrania pieniędzy – rzecz przeobraziła się w grę odcinkową. Jej pięć epizodów spływało do nas przez dwa długie lata. Piątą księgę domknęliśmy w czerwcu 2016, wygląda jednak na to, że... to wcale nie koniec! 

Jak czytamy na Kickstarterze – gra trafi na PS4 i XBO zarówno w wersji cyfrowej, jak i w specjalnej edycji pudełkowej. Co ciekawe, developerzy chcą rozszerzyć Chapters o garść nowinek (posiadacze edycji pecetowej powinni otrzymać je w formie darmowej aktualizacji). Konsolowy Dreamfall bis powinien zadebiutować 24 marca i zawierać... a zresztą, oddajmy głos autorom:


Jesteśmy bardzo podekscytowani, mając okazję wrócić do Chapters. Wprowadziliśmy kilka poprawek i zmian, które chcieliśmy zaimplementować od dawna, uwzględniliśmy też wasze żądania i sugestie. (...) Co nowego? Pojawią się zmiany w projektach postaci i animacjach, muzyce, efektach dźwiękowych, shaderach, oświetleniu i gameplayu. Szczegóły podamy wkrótce.


Słowem: wygląda na to, że po 18 (!) latach saga nareszcie się domyka...

BYĆ MOŻE.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze