Torment: Tides of Numenera – Rzecz o konfliktach i kryzysach. Czytał Tomasz Knapik [WIDEO]
Ależ Techland umie w marketing!
Świat Torment: Tides of Numenera targany jest ciągłymi konfliktami. Gracz może unikać rozlewu krwi i wychodzić cało z opresji korzystając z podstępu, perswazji bądź skradania. Zdarza się jednak, że w wyniku naszych decyzji lub pechowego rzutu kościmi poleje się krew.
...czytamy w oficjalnym komunikacie dla prasy. Dopowiedzmy, że krew leje się jednak dość rzadko (sam podczas piętnastu godzin z betą natrafiłem na... raptem 3 starcia. I jest to wynik, który jako wyznawca Planescape: Torment przyjmuję z ucałowaniem dłoni oraz innych członków). I że inXile ma pomysł na starcia. Developerzy chcą zbliżyć walki do papierowych rolplejów, sprawić, by starcia dało się przerywać rozmowami, a na ich wynik wpływała choćby kolejność, w jakiej atakujemy przeciwników. No i nie wzbraniają się przed wykorzystywaniem bardzo interaktywnego otoczenia. Zresztą już sprawę sygnalizowaliśmy.
Materiał udostępniony przez Techland Publishing (światowego wydawcę tytułu) zgrabnie tłumaczy mechanikę konfliktów i kryzysów. Zarówno w walkach, jak i podczas konwersacji kluczowe są trzy współczynniki (siła, szybkość, intelekt), jakie gra poddaje nieustannym testom.
Film opowiada także o enigmatach – najpotężniejszych przedmiotach w grze, które tracą swoje właściwości po raptem jednokrotnym użyciu (w dodatku mają potencjał do... eksplodowania w kieszeniach) – sygnalizuje obecność towarzyszy oraz udowadnia, że śmierć to wcale nie koniec.
Warto dodać, że zreferowania tych wszystkich niuansów podjął się sam Tomasz Knapik! (Niejedyny cenny głos, jaki usłyszymy w polskiej obsadzie Tormenta).
Najlepszy rolplej 2017 zamelduje się na półkach już 28.02. Gra zostanie wydana w dwóch wersjach (zawartość obu wydań prezentowaliśmy w tym miejscu). Podstawowa edycja ma w Polsce kosztować 159,90 zł (na PC) lub 199,90 zł (XBO, PS4).
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.