3
3.06.2009, 07:33Lektura na 2 minuty

CDA na E3 2009: Mafia II ? wrażenia

Niedawno dowiedzieliśmy się, że premiera sequela do kultowej Mafii po raz kolejny została przesunięta. Pytam się? dlaczego? Przecież ta gra już jest gotowa!


Hut

Mafia II to tytuł, który miałem okazję oglądać już kilka razy (ostatnio przygotowując temat numeru z CD-Action SPEC/09) i za każdym razem – co jest raczej rzadkością w branży – 2K pokazuje zupełnie inny fragment gry.

Tak też było i na targach E3, gdzie pokazano jeden z pierwszych poziomów, rozgrywający się w lutym 1945, jeszcze na początku trwającej dziesięć lat gangsterskiej historii Vito Scallettiego (to o tej misji opowiada udostępniony wcześniej trailer). Ponownie, tak jak w misji, którą opisywałem w CD-Action, zadaniem Vito jest tu egzekucja wroga jego mafijnej rodziny – tam razem zamach ma polegać na ostrzelaniu auta ofiary z ciężkiego karabinu maszynowego zainstalowanego w oknie budynku.

Plan nie do końca się udaje: frajer ma dużo szczęścia i w ostatniej chwili chowa się przed ostrzałem w budynku, ale dzięki temu misja jest bardzo emocjonująca. I oskrypotwana niewiele gorzej, niż etapy z Modern Warfare – ani przez chwilę nie miałem wrażenia, że Vito jest ograniczony w swoich działaniach, ale w odpowiednich momentach działy się rzeczy, które budowały historię – np. w pewnym momencie w trakcie strzelaniny, zza beczek z alkoholem wyczołgał się postrzelony pracownik destylarni, w której skryła się ofiara bohatera; w innym, gdy Vito, jego przyjaciel Joe i zlecający im robotę Henry wsiedli do windy, która zawiozła ich na wyższe piętro budynku, Joe wyciągnął zza pazuchy butelkę wina i opróżniając ją w połowie dodał sobie otuchy. To coś, czego właściwie jeszcze nie widzieliśmy – świetnie wyglądające i doskonale wyreżyserowane misje Mafia II umieszcza w otwartym świecie. Bardzo mi się to spodobało, Qn’ik zresztą też chwali to co zobaczył, choć jego zdaniem trzeba jeszcze popracować nad systemem klejenia się do osłon i celowania. Może i ma trochę racji, ale największym problemem gry, jak na chwilę obecną, jest jednak co innego - jej optymalizacja. Framerate momentami zauważalnie spadał i to na pewno trzeba będzie poprawić. Premierę przewidziano na początek 2010, ale kolejne informacje pojawią się jeszcze przed początkiem roku szkolnego (poznamy m.in. aktywności dostępne poza głównym wątkiem fabularnym).


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze