Descent 3: Twórca udostępnił większość kodu źródłowego
Jeden z twórców Descenta 3 udostępnił większość kodu źródłowego gry, dzięki czemu fani będą mogli ulepszyć kultowy tytuł.
Kevin Bentley, będący jednym z twórców kultowego Desenta 3, udostępnił prawie cały kod źródłowy gry. Programista usunął z niego jedynie biblioteki należące do firmy Interplay, do których zaliczają się fragmenty kodu związane z odtwarzaniem dźwięków oraz przerywników filmowych. Co to oznacza w praktyce? Fani gry będą mogli samodzielnie usprawnić działanie Descenta 3 na współczesnych komputerach.
Co prawda tytuł jest dostępny na GOG-u i Steamie, ale prawie 25-letnia produkcja Outrage Games nie obsługuje popularnych dzisiaj rozdzielczości i proporcji ekranu. Dwie pierwsze odsłony serii zdążyły przez lata dostać fanowskie modyfikacje, które zapewniają pełną kompatybilność ze współczesnymi systemami operacyjnymi – Descent 3 potrzebuje natomiast gruntownych ulepszeń engine’u, których implementacja będzie teraz możliwa. Fani już zakasali rękawy i wzięli się do pracy – wraz z Bentleyem czyszczą kod z wadliwych fragmentów, a także przygotowują fundamenty pod przyszłe usprawnienia.
Descent 3 jest trójwymiarową strzelaniną, która zadebiutowała w 1999 roku. W grze wcielamy się w pilota małego statku kosmicznego, a pełna swoboda ruchu w stanie nieważkości jest tym, co odróżniało tę serię od większości ówczesnych shooterów.