29
6.06.2013, 18:11Lektura na 14 minut

10 shmupów na dobry początek

W najnowszym numerze CD-Action znajdziecie tekst wprowadzający do tematu shoot'em upów: "Sam przeciw milionom". Poprosiliśmy autora o przygotowanie dla zainteresowanych "nabojowym piekłem" krótkiej polecanki: wstępu do gatunku w postaci przeglądu dziesięciu shmupów najlepiej nadających się dla początkujących.


Cross

Tak niszowe gatunki, jak shoot’em upy łatwo odstraszają zainteresowanych – ciężko znaleźć o nich wartościowe informacje w głównym nurcie, a ich fani często odstraszają laików specjalistycznym żargonem i dyskusjami o najbardziej skomplikowanych tytułach. W przypadku najnowszych „shmupów” na pewno nie pomagają screeny z miliardami pocisków i mit o nieprzystępności – a przecież malutki hitbox (statek jest znacznie trudniejszy do trafienia, niż się zdaje) wraz z odrobiną doświadczenia wystarczą, by nauczyć się przechodzić chociaż parę poziomów na jednym „żetonie”.

Nie znaczy to jednak, że każdy przedstawiciel gatunku jest dobry na sam początek. Wiele shoot’em upów zastraszyć może początkującego złożonością i poziomem wyzwania; wiele jest po prostu słabych. Oto dziesięć propozycji współczesnych gier, które mogą przekonać cię, że im więcej pocisków, tym lepiej. Ze względu na różnorodność może nie każda ci się spodoba, ale daję słowo, że chociaż jedna z nich powinna przypaść ci do gustu.

Tylko jedna rada – nie używaj funkcji „continue”! Nie chodzi tu o to, żeby zobaczyć wszystkich bossów i rzucić grę w kąt – chodzi o to, by za każdym razem widzieć napis „game over” trochę później, mając świadomość, że trening daje rezultaty.
I o to, by wszystko pięknie wybuchało.

Przechodzimy do listy.


Redaktor
Cross
Wpisów2216

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze