2
14.04.2020, 08:50Lektura na 4 minuty

[Sprawdzam] Przekąski

Krótkie produkcje na jeden wieczór. Albo nawet pół. 


Iza „9kier” Pogiernicka

 


The Procession to Calvary

PC | Joe Richardson | przygodowa • renesans • chrześcijaństwo • Monty Python

W czasie kickstarterowej zbiórki na sequel Four Last Things Joe Richardson poprosił o 7,5 tysiąca funtów, a dostał prawie 8,5, po czym obśmiał próżność co hojniejszych darczyńców w galerii portretów. W grze kpi sobie także z wielu innych rzeczy, głównie z chrześcijaństwa i Kościoła, i robi to tak umiejętnie, że fragmenty The Procession to Calvary mogłyby się znaleźć wśród „wycinanych” skeczy Monty Pythona. Przyznam, że przez 3,5 godziny – długość idealna, aby ten przaśny, bluźnierczy i pełen przemocy humor dla dorosłych nie zdążył się wytrzeć – bawiłam się wyśmienicie, ale bzdurna fabuła to tylko jeden z powodów. Innym jest fantastyczna oprawa – produkcja Richardsona została stworzona z animowanych kawałków renesansowych obrazów, a w każdej lokacji anioły, bardowie czy inne koty grają lub wyśpiewują klasyczne utwory. Mieszanka jest stylowa, zabawna i ogólnie fantastyczna, więc ogranie przeze mnie Four Last Things to tylko kwestia czasu. Gdyby Joanna Pamięta-Borkowska nie wynalazła jej do recenzji, nawet nie wiedziałabym o istnieniu tego cuda – dzięki!

 


The Gateway Trilogy

PC | Cockroach Inc. | logiczna • przygodowa

Twórcy The Dream Machine zaserwowali graczom trylogię, w której naprawdę nowa jest jednak tylko trzecia część. Dwie pierwsze to zremasterowane wersje darmowych, zrobionych we Flashu gier sprzed lat (wielu – pierwsza wyszła w 2006!). Wczoraj zrobiłam sobie wolne od streamów, usiadłam do The Gateway Trilogy z kubkiem herbaty i… ukończyłam całość w trzy godziny, z czego połowę zajęła ostatnia odsłona. Rozczarowująco krótka? Na pewno. Czy dobra? I tak, i nie. Dwie pierwsze części są niesamowicie klimatyczne i niepokojące, a choć rdzeń gry to przechodzenie z pokoju do pokoju, z czasem zaczyna się czuć, że to bardziej polegające na korzystaniu z interaktywnych obiektów przygodówki niż gry logiczne. Wymagają nie tylko myślenia, ale – tu i ówdzie – także spostrzegawczości. Opowiedziana w nich historia wydaje się zamknięta i nietrudno odnieść wrażenie, że trzecia odsłona jest jak pies, który na siłę próbuje się wepchnąć pomiędzy ludzi siedzących na sofie. Na poważnie nawiązuje do poprzednich części dopiero na końcu i robi to w sposób, który ma być uśmiechem do graczy, ale niestety wypada raczej gorzko. „Jedynkę” ukończyłam, zanim jeszcze na dobre się w nią wkręciłam, „trójka” to w zasadzie zbiór klasycznych łamigłówek logicznych i marzy mi się więcej „dwójki”, bo była po prostu fantastyczna. Recenzja w nadchodzącym numerze CDA!

 


The Complex

PC, PS4, XBO, NS | Wales Interactive, Good Gate Media, Little Jade Productions | interaktywny film

Nowy tytuł spod skrzydeł Wales Interactive (wydawcy Late Shift, współtwórcy The Bunker) to kolejny interaktywny thriller, który faktycznie po paru modyfikacjach można by wyświetlać w kinie – w każdym mieście inną wersję fabularną, to by dopiero było! Niestety jest to bardzo przeciętna gra (decyzji do podjęcia jest zaledwie kilka, przez resztę czasu gracz ją po prostu ogląda) i bardzo przeciętny film (aktorstwo jest drętwe, choć nie tragiczne), a do tego trwa zaledwie godzinę z hakiem i w chwili pisania tego tekstu kosztuje dwa razy więcej niż bilet w Multikinie czy innych Nowych Horyzontach. Trochę się wkręciłam, ale nie na tyle, by oglądać inne niż uzyskane przeze mnie, rozczarowujące zakończenie, choć przyznam, że ciekawi mnie, czy bardzo się różnią – jedna ze scen zasugerowała, że to iluzja rodem z Telltale i naprawdę nie ma znaczenia, co wybiorę. Właśnie sobie uświadomiłam, że The Complex jest tak zwyczajne i nijakie, że wyczerpałam temat w 800 znakach – może Cerebrum w przyszłym numerze CDA będzie miała do powiedzenia o nim coś więcej.

 

„Sprawdzam” to cykliczny segment, w którym co poniedziałek przyglądam się trzem ogrywanym akurat produkcjom – głównie niezależnym, ale nie tylko. Jeżeli ci się podoba, zachęcam do rzucenia okiem na POPRZEDNIE ODCINKI

Jeśli masz ochotę razem ze mną poznawać nowe tytuły, zapraszam na MÓJ KANAŁ NA TWITCHU (w tygodniu ok. 13.30 i 20, w weekendy ok. 16). Do zobaczenia!


Redaktor
Iza „9kier” Pogiernicka

Streamuję w przyjemnej atmosferze gry, których nie znasz. Zajrzyj: www.twitch.tv/9kier ;)

Profil
Wpisów384

Obserwujących27

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze