1
10.11.2021, 09:49Lektura na 8 minut

Branża gier – strategie SEO dla witryn z grami

We współczesnym marketingu cyfrowym obecność w wyszukiwarkach jest absolutną koniecznością dla stron z grami. W związku z tym rodzi się pytanie: jak uzyskać przewagę nad konkurencją i wybić swoją markę na światowe światło reflektorów?


Partner

  • Jak wygląda popularność branży gier
  • Jak promować gry komputerowe - wprowadzenie do marketingu gier
  • Główne czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze strategii SEO
  • Treści wideo i Influencer marketing ( streaming )
  • Najważniejsze platformy gamingowe
  • Podsumowanie

  • Jak wygląda popularność branży gier

    Gry komputerowe nadal są jedną z najpopularniejszych form gier wideo, pomimo coraz bardziej imponującej konkurencji zarówno na rynku konsol jak i platform do gier mobilnych.

    Aktualne prognozy na wielu platformach i statystykach wskazują że do 2025 r. branża gier wideo będzie warta prawie 300 miliardów dolarów.

    Największe obszary wzrostu znajdują się w Ameryce Łacińskiej i regionie Azji i Pacyfiku, a wzrost nowych graczy jest cały czas ku tendencji wzrostowej, co składa się że branża gier jest ciągle tematem zainteresowania wielu firm.


    źródło: https://www.wepc.com/news/video-game-statistics


    Jak promować gry komputerowe - wprowadzenie do marketingu i marketingu gier

    W związku z tak dużym zainteresowaniem grami komputerowymi, rynek gier rozwinął się do tego stopnia, że praktycznie każdego dnia pojawia się jakaś nowa gra. Są to oczywiście różne gry, przeznaczone na różne urządzenia, wymagające większego lub mniejszego nakładu pracy i pieniędzy w fazie produkcji. Bez względu jednak na to jaka jest nowa gra, dziś nie wystarczy już by była ona po prostu dobra, aby informacja o niej dotarła do szerszej publiczności i przyniosła ona spodziewane zyski. Zaistnienie danej gry na arenie międzynarodowej czy rynku lokalnym, wymaga odpowiedniego podejścia marketingowego. Marketing gier stał się więc prężną nową dziedziną marketingu.

    Posiadanie najnowszej wiedzy z zakresu rynku gier to jedna z podstaw przydatnych do tworzenia dobrych strategii marketingowych dla gier. Drugą z podstaw jest posiadanie wiedzy z zakresu marketingu jako takiego ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki rynku gier.

    Przed rozpoczęciem własnej kampanii marketingowej warto zerknąć na to co się udało w praktyce różnym producentom gier, które osiągnęły naprawdę duży sukces i zastanowić się, które z elementów ich kampanii mogłyby się przydać w naszej sytuacji.


    Przykłady dobrych kampanii

    1. Cyberpunk 2077 — Official Launch Trailer


    2. Travis Scott and Fortnite


    3. PlayStation®Move


    4. Call of Duty: Black Ops II


    5. Xbox One: Immersive Gaming


    Główne czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze strategii SEO

    Branża gier szturmem podbiła publiczność internetową, stając się jednym z głównych źródeł rozrywki na całym świecie. Ponadto pandemia COVID-19 i wielokrotne blokady przyczyniły się do rozkwitu tej branży, szczególnie w przypadku gier online. Nic więc dziwnego, że witryny z grami wykorzystują strategie SEO w ramach planu marketingowego, aby przyciągnąć swoich odbiorców. Aby być widocznym dla docelowych odbiorców, musimy zainwestować w te strategie marketingowe i komunikacyjne, które działają dla Naszej marki. Możemy użyć tych samych zasad i najlepszych praktyk marketingowych, które sprawdzają się w każdej firmie internetowej, i połączyć je z różnymi strategiami SEO specyficznymi dla branży gier. Posiadanie solidnej strategii SEO obejmuje wiele elementów. Niektóre czynniki są podstawowymi elementami, które każdy biznes online musi wziąć pod uwagę, inne są specyficzne dla branży gier. Więcej szczegółów na temat SEO możemy przeczytać na - https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron.


    Trzy najważniejsze aspekty strategii SEO dla naszej witryny

    Poznaj rynek docelowy
    Znajomość rynku i jego charakterystyki to pierwszy krok dla każdego biznesu, nie tylko dla firm z branży gamingowej. Jeżeli nie wiemy, kim są gracze, jak możemy do nich dotrzeć, porozmawiać z nimi i przekonać ich do gry lub samego pobrania, warto sprawdzić kim jest konkurencja. Znając rynek docelowy, możemy stworzyć skuteczną strategię marketingową, która oprócz SEO obejmuje strategię treści, e-mail, media społecznościowe i kampanie marketingowe offline. Na tym etapie powinniśmy zbierać informacje o swoich idealnych klientach. Znając te informacje z wyprzedzeniem, możemy stworzyć plan marketingowy i ustawić budżet do realizacji.

    Jaką witryną gier chcemy być
    Przy tak wielu gatunkach gier, wymaganiach systemowych i wielu innych aspektach, które należy wziąć pod uwagę, decyzja, którą witryną gier chcesz być, jest niezbędnym krokiem, który pomoże zbudować najlepszą strategię SEO. Ponieważ większość witryn z grami zawiera treści związane z grami, takie jak blogi i filmy o grach, podręczniki i portale, pierwsze dwa etapy tego procesu pomagają przyciągnąć odpowiednią grupę docelową.

    Analiza konkurencji
    Głównym celem skutecznych strategii SEO jest pomoc witrynie w wyprzedzeniu konkurencji, a skrupulatna  analiza może pomóc uzyskać nad nimi przewagę. W ten sposób możemy zidentyfikować obszary, w których się wyróżniają i powtórzyć ich sukces. Jednocześnie możemy dowiedzieć się, jakie mają luki i słabości, dzięki czemu możemy wykorzystać i zwiększyć popyt na własną witrynę.


    Strategie SEO do wdrożenia w witrynach z grami

    1. Optymalizacja witryny
    Optymalizacja SEO na stronie jest niezbędnym krokiem w projektowaniu skutecznej strategii SEO i kluczowym czynnikiem w rankingu witryny w wynikach wyszukiwania.

    2. Tworzenie postów na blogu i treści wideo
    Treści wideo stały się obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek, a 9 na 10 widzów twierdzi, że chce oglądać więcej filmów od marek i firm. Więc tworzenie unikalnych treści wideo związanych ze sztuczkami i poradami dotyczącymi gier, samouczkami dotyczącymi gier, recenzjami itp. może przyciągnąć widzów, znacznie zwiększyć ruch i zwiększyć liczbę pobrań witryny z grami.

    Grafika2_c16xd.jpg


    Treści wideo i Influencer marketing - streaming

    Główne marki ze wszystkich branż wykorzystują Influencer marketing i reputację celebrytów mediów społecznościowych na różnych platformach, aby dotrzeć do szerszej publiczności. Wystarczy odpowiednie partnerstwo z odpowiednim graczem, a produkt może w krótkim czasie wystrzelić w kosmos.

    Wraz z platformą YouTube największą sceną dla wpływowych osób w branży gier jest niezwykle popularna platforma streamingowa Twitch, na której członkowie mogą podłączyć konsolę, komputer lub smartfon, aby przesyłać strumieniowo wideo na żywo podczas grania w grę.

    Na ten moment rozwój marketingu wideo idzie w parze z rozwojem branży gier. Treści wideo zyskują większe zaangażowanie i wpływają na większą liczbę konsumentów. Jeśli chodzi o wpływ wideo na branżę gier, wystarczy spojrzeć na YouTube , gdzie sześć z dziesięciu najlepszych kanałów jest związanych z grami. Gracze szczęśliwie spędzają wiele godzin na oglądaniu filmów o grach, a 50% graczy na YouTube przyznaje, że faktycznie spędzają więcej czasu oglądając grę innych.

    Streaming to jeden z kluczowych aspektów gamingu i e-sportu. Transmitowanie rozgrywki na żywo to nie tylko świetne narzędzie dla graczy czy organizatorów rozgrywek e-sportowych ale także kanał marketingowy o bardzo dużym potencjale.

    Streamy nie tylko skupiają uwagę na samej treści wideo, ale także służą do jednoczesnego angażowania się w rozmowy, dzielenia się treściami czy komentowania na żywo. Jak wykorzystać ten trend na potrzeby marketingu skierowanego do graczy i fanów gier? W ostatnich latach mogliśmy zaobserwować skokowy wzrost zainteresowania treściami gamingowymi. Przymusowe pozostanie w domach skłoniło konsumentów do zwrócenia się ku rozrywkom cyfrowym, spośród których gaming był jednym z wiodących obszarów. Środowisko gamingowe i e-sportowe w 2020 r. dotknęła także inna zmiana. Pandemia koronawirusa sprawiła, że wszelkie gamingowe projekty musiały przenieść się w świat online. Dotknęło to wszystkich wydarzeń gamingowych i e-sportowych w Polsce, począwszy od Intel Extreme Masters 2020 zamkniętego dla publiczności jako pierwszej imprezy masowej w naszym kraju. Organizatorzy i sponsorzy eventów musieli zmierzyć się z wyzwaniem zapewnienia podobnych emocji widzom, ale i spełnienia biznesowych celów swoich i partnerów w nowej rzeczywistości.


    Najważniejsze platformy gamingowe

    Najważniejsze platformy społecznościowe graczy i fanów e-sportu:

    Twitch, YouTube, Facebook Gaming, Discord, ESL, Faceit, Fora i Portale Gamingowe


    Źródło: Raport Kondycja Polskiej Branży Gier 2020


    Oczami marketerów liczy się po pierwsze zasięg, ale też możliwości promocji produktu lub usługi. Platforma Twitch w ostatnich latach udowodniła, że interaktywność w marketingu może wejść na nowy poziom. Marki mogą pojawić się  w samej treści (product placement), na overlayu (na streamie), a także na banerze pod filmem czy w czacie w formie komunikatów reklamowych i linków.

    Podsumowanie
    Marketing gry wideo nie jest pracą jednoosobową. Bez odpowiedniej grupy ludzi, którzy pasjonują się tematem i posiadają odpowiednią wiedzę nie będziemy mieli możliwości skutecznie wejść na rynek. Musimy zrobić wiele rzeczy, aby wprowadzić swoją grę na rynek, a na własną rękę byliśmy przytłoczeni ilością zadań do wykonania. Z tego powodu warto współpracować z firmami zajmującymi się marketingiem gier wideo, aby opracować odpowiednie strategie promocji gry w konkurencyjnej branży gier. Duże marki gier z dedykowanymi działami marketingu mogą zdecydować się na prowadzenie marketingu we własnym zakresie, ale małe studia nie mają takiego komfortu. Stworzenie wewnętrznego zespołu marketingowego jest kosztowne, ale współpraca z agencją marketingu gier pozwala prowadzić dochodową kampanię marketingową gier przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów.

    Odpowiednie agencje śledzą trendy na rynku oraz potrafią stworzyć najlepsze strategie, których możemy użyć, aby posunąć swoją grę do przodu, oszczędzając w ten sposób dużo czasu i wysiłku, zastanawiając się nad najlepszą taktyką, aby pokonać konkurencję i przyciągnąć graczy. Zrozumienie analityki pozwala dokładnie mierzyć skuteczność kampanii, a co za tym idzie zwiększyć szanse na podbicie rynku gier.

    Materiał przygotowany przez Łukasza Buławskiego
    - specjalistę SEO z firmy AFTERWEB.PL

    Redakcja cdaction.pl nie odpowiada za treść artykułu dostarczonego przez partnera.


    Redaktor
    Partner
    Wpisów126

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze