122
22.02.2010, 13:43Lektura na 3 minuty

Assassin´s Creed II: Zabezpieczenia wersji PC stworzyli "twoi przyjaciele"...

Nie słabną echa informacji o zabezpieczeniach antypirackich zastosowanych w PC-towej wersji gry Assassin's Creed II. Przedstawiciele Ubisoftu, gdzie tylko mogą, tłumaczą i wyjaśniają, dlaczego to dobre rozwiązanie. Dlaczego? M.in. dlatego, że stworzyli je "twoi przyjaciele"...  


Piotrek66

Spośród różnych tekstów, wywiadów i felietonów, które poruszyły ten temat w ostatnich dniach, warto wymienić trzy:

1.

Serwis Ars Technica skontaktował się w sprawie zabezpieczeń z Ubisoftem. Przedstawiciele firmy bardziej szczegółowo wyjaśnili, jak będzie działać system: w chwili, gdy dostawca internetu odetnie nas od sieci, gra będzie próbować odzyskać połączenie tak długo, jak długo gracz z niej nie wyjdzie, a próby ponownego nawiązania połączenia trwać będą przez nieograniczony czas. Gdy gra wykryje, że jesteśmy znowu podpięci do internetu, wracamy do zabawy.

Odzyskanie połączenia ma różny wpływ na grę, w zależności od tego, jakiego tytułu dotyczy. Ponowne połączenie do sieci w The Settlers 7 sprawi, że wrócimy bezpośrednio do tego samego miejsca, w którym zostaliśmy odłączeni, w Assassin’s Creed II powrócimy zaś do ostatniego punktu kontrolnego [czyli zwykle dalej, niż ostatni automatyczny sejw]. W grze jest wiele checkpointów, więc powrót do miejsca, w którym straciliśmy połączenie nie zajmie wiele czasu” – tłumaczy przedstawiciel firmy.

2.

Magazyn CD-Action... testuje właśnie PC-tową wersję Assassin’s Creed II, wyposażoną we wspomniane zabezpieczenia. Wyglądają rzeczywiście tak, jak opisuje to Ubisoft, ale intensywne testy, trwające cały weekend, na dwóch komputerach, w warunkach "domowych", nie wygenerowały żadnych problemów. Oczywiście stałe połączenie z internetem jest niezbędne, ale ekran "straciłeś kontakt z siecią, cofasz się do punktu kontrolnego" pojawił się tylko wtedy, gdy specjalnie wyłączyliśmy kabelek sieciowy z gniazdka. Oczywiście jeśli masz problem ze stabilnością sieci, masz problem - i z tym musisz się liczyć.

3.

Na oficjalnym blogu magazynu PC Gamer pojawił się wywiad z jednym z przedstawicieli Ubisoftu.

Mówi on o powodach wprowadzenia systemu ("W Ubisofcie jesteśmy coraz bardziej przejęci piractwem na PC [..] to poważny problem, z którym zmierzyć powinni się wszyscy wydawcy. Rynek gier PC jest w takim stanie, w jakim jest, właśnie z tego powodu, i jak inniy, staramy się znaleźć sposób na rozwiązanie tego problemu"), o tym, że będą nim objęte wszystkie duże gry firmy ("Splinter Cell: Conviction, Silent Hunter 5, Assassin's Creed II, [nowy] Prince of Persia i niedawno ogłoszony nowy Ghost Recon").

Podkreśla, że wie, iż "oczekiwanie, że gracze będą cały czas podłączeni do sieci, nie jest powodem do radości dla wielu PC-towych graczy, ale jest niezbędne, by system działał".

Uważa jednak, że "to rozwiązanie czyni produkt oferowany graczom lepszym", a jego najważniejsze zalety to to, że ("1) można grać bez płyty, 2) można zainstalować grę na tylu PC-tach, na ilu się chce, 3) sejwy przechowują się w bezpiecznym miejscu na serwerach Ubisoftu". I dodaje: "Ten system został stworzony przez ludzi, którzy kochają granie na PC-tach. Grają na PC-tach, są waszymi przyjaciółmi".??

Zaznacza też, że planem firmy jest utrzymywanie serwerów w stanie aktywności tak długo, jak będzie to potrzebne: "Jeśli za pięć lat ktoś kupi Assassin's Creed II, by przypomnieć sobie ten tytuł, nawet jeśli będziemy już robili trójkę, czwórkę czy piątkę, mamy nadzieję, że serwery potrzebne do dwójki będą działać. Ale jeśli stanie się tak, że z jakiś względów - choć podkreślam, nie taki jest plan - serwery staną się nieaktywne, jesteśmy w stanie wypuścić łatkę, która pozwoli grać bez połączenia sieciowego". Pytanie, tylko, czy jeśli istnieje taka łatka, piraci nie wymyślą jej szybciej...



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze