The Binding of Isaac: Pierwsze konkretne informacje o nowej grze twórcy Super Meat Boy
Edmund McMillen, połowa duetu Team Meat, opublikował pierwsze konkretne informacje o swojej nowej grze - The Binding of Isaac. Okazuje się, że nie będzie to klasyczny roguelike, lecz rysunkowo zrealizowany klon The Legend of Zelda.
Jak pisze sam autor, The Binding of Isaac będzie grą pół-RPG, a mechanizmy rozgrywki poza Zeldą zaczerpnięto z Robotron czy Smash TV. Świat będzie się składał z ośmiu różnych lochów, w których znajdziemy dziesiątki przedmiotów. Zgromadzone rzeczy możemy wykorzystywać w różny sposób - pozyskiwać inne przedmioty, dotrzeć do sklepów i ukrytych miejsc, zabijać wrogów lub stosować wiele innych metod wpływania na rozgrywkę. Napotkamy też wiele różnych typów przeciwników i bossów.
Historia gry jest oparta na motywach biblijnych, a konkretniej na postaci Abrahama, który był skłonny zabić swojego syna, by dowieść Bogu swej wiary. Wcielimy się w chłopca, którego życie jest zagrożone ze strony matki. Uciekamy więc w podziemia, aby ewentualnie wrócić i pokrzyżować plany rodzicielki.
Premiera The Binding of Isaac w sierpniu 2011. Cena gry nie jest znana, ale według twórcy nie będzie obciążeniem dla portfela.
Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.