33
30.08.2015, 08:17Lektura na 2 minuty

Guild Wars 2 przechodzi na F2P, znamy datę premiery dodatku

Good (?) news, everyone! Po trzech latach obecności na rynku, drugi Guild Wars, dotychczas niewymagający co prawda opłacania abonamentu, ale już kupna pudełka/klucza - jak najbardziej, otwiera się na wszystkich. Co nie znaczy, że ci, co grę kupili, muszą czuć się pokrzywdzeni.


Mateusz Witczak

Tytuł będzie w tym wariancie dostępny... Niespodzianka! Już, teraz, natychmiast! Wystarczy wejść na oficjalną stronę gry, założyć sobie konto i pobrać klienta. Jak pisze w oświadczeniu Mike O'Brien z ArenaNet:


Wciąż wierzymy w buy-to-play. To dobry model dla graczy i dobry model dla developerów. Zadziałał fantastycznie dla Guild Wars 2 i dla naszych fanów. Od startu trzy lata temu sprzedaliśmy ponad 5 milionów egzemplarzy. I dostarczyliśmy ponad 40 sporych paczek z zawartością (...) Skoro jesteśmy gotowi na wydanie naszego pierwszego rozszerzenia do Guild Wars 2, pragniemy zapewnić was, że nasz model sprzedaży pozostanie przyjazny i prosty. Bądźmy zatem szczerzy: (...) prosimy was o kupno jednej rzeczy, Guild Wars 2: Heart of Thorns.


Znaczy to tyle, że choć klienta ściągniemy za frikosa, to dodatki - już niekoniecznie. Wcześniej ArenaNet zapowiedziała, że oryginalna gra znajdzie się w paczce z rozszerzeniem, ale developerzy postanowili iść o krok dalej. Nie znaczy to jednak, że prym na serwerach przestaną wieść ci z graczy, którzy zakupili pudełko z tytułem. Jeśli pobierzemy GW2 za darmoszkę, będziemy mogli stworzyć mniej postaci (raptem dwie zamiast pięciu), nie przyjdzie nam szarogęsić się po każdej części krainy, a tytuł ograniczy też nasze zdolności komunikacyjne. Pelną listę różnic znajdziecie tutaj.

No i - last, but not least - poznaliśmy oficjalną datę premiery przewijającego sie przez ten news rozszerzenia. Zadebiutuje ono już 23 października i ma kosztować 44,99 Euro.

To jak? Dacie grze szansę teraz, skoro stało się to mniej wymagające, niż kiedykolwiek wcześniej? A może już gracie i martwi Was ta przesiadka?


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze