15
29.09.2015, 16:06Lektura na 1 minutę

Gmail będzie lepszy... dla reklamodawców

Google nie jest wprawdzie firmą, której usługi czy system operacyjny uchodzą za szczególnie przyjazne dla osób, którym zależy na zachowaniu prywatności, ale ogłoszone właśnie narzędzie Customer Match sprawi, że sytuacja wierzących w darmowe obiady jeszcze się pogorszy.


Aleksander „Allor” Olszewski

Oczywiście w przypadku Gmaila i tak ciężko mówić o prywatności, skoro Gooogle zastrzega sobie prawo do czytania wszystkich wiadomości, by móc na ich podstawie serwować reklamy. Oczywiście wszystko to dzieje się automatycznie, więc teoretycznie nikt (poza komputerami i coraz bardziej zaawansowanemu AI) nie wie, o czym pisze Kowalski ze znajomymi.

Niedługo jednak takie komputerowe czytanie pójdzie o krok dalej. Dzięki Customer match klienci Google’a (czyli – żeby nie było – reklamodawcy) będą mogli przesłać bazę adresów mailowych, na przykład użytych przy rejestracji w sklepie czy serwisie, a następnie wysłać swoje reklamy tym, którzy interesują się... czymkolwiek. Dużymi oczami i japońską mangą, uprawianiem ogródka, kolekcjonowaniem znaczków czy wędkami i fotoradarami - o ograniczeniach co do listy możliwych zapytań nic nie wiadomo.

Oczywiście Google podkreśla , że reklamodawca nie pozna prawdziwych tożsamości odbiorców ani nawet ich maili, ale przy tak zaawansowanym profilowaniu marne to pocieszenie...

Co oznacza, że najwyższa już chyba pora zadać pytanie: jeśli nie Gmail (i ogólnie Google) to co?


Redaktor
Aleksander „Allor” Olszewski
Wpisów723

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze