25
14.10.2015, 15:15Lektura na 1 minutę

Spada sprzedaż pecetów. Tabletów też.

W pierwszym wypadku ciężko mówić o zaskoczeniu, skoro nawet premiera Windowsa była już tytułowana złem (bo Dziesiątka jest za dobrze zoptymalizowany, a do tego darmowa, po co więc kupować nowego peceta...). W drugim... cóż, trend również nie jest nowy, za to poziom spadków – tak.


Aleksander „Allor” Olszewski

Na początek dwa raporty dotyczące pecetów, przygotowane przez zajmujące się badaniami rynku firmy IDC oraz Gartner:

idc-pc-market-share-q3-2015_www_bzwme.jpg
gartner-pc-market-share-q3-2015_www_bzwme.jpg

Jak widać są między tymi danymi drobne różnice, w obu przypadkach są to jednak wyniki „wstępne”. Generalnie ciężko nie zauważyć, że największe firmy trzymają się całkiem nieźle (za wyjątkiem Acera), gorzej mają natomiast "inni".

A tablety? Cóż, wygląda na to, że ogólna skala spadków jest podobna, jak w przypadku pecetów, tyle że największe spadki zaliczyli tu najwięksi producenci z Apple na czele, za to mniejszym producentom rośnie, niekiedy nawet bardzo.

 

tablety-digitimes_www_bzwme.png

 

Wnioski? Już tylko smartfony wymienia się co rok-dwa, (złośliwi dodali by „bo inaczej android działa za wolno”...). Ale skoro nawet w nich standardem staje się 4 GB RAM-u, czasy dynamicznego wzrostu sprzedaży i w tym przypadku dobiegną końca.


Redaktor
Aleksander „Allor” Olszewski
Wpisów723

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze