36
5.02.2016, 13:32Lektura na 4 minuty

[Akademia CD-Action] Konkurs na opowiadanie w świecie AC Syndicate [WYNIKI i PODSUMOWANIE]

Po sztormach, burzach, nawałnicach, szkwałach, jesteśmy wreszcie gotowi, by ogłosić wyniki asasyńskiego konkursu.


Mateusz Witczak

Muszę Was przeprosić za tempo sprawdzania prac. Powód był prozaiczny: liczba zgłoszeń okazała się przytłaczająca (nie wnikając w szczegóły: była to liczba trzycyfrowa). Co do samych opowiadań, prywatnie zaskoczył mnie... ich bardzo wysoki poziom. Oczywiście bywały teksty i lepsze, i gorsze, ale większość z Was poradziła sobie z zadaniem niezwykle sprawnie.

Ponieważ jednak nasza Akademia ma nie tylko chwalić, ale i uczyć, poniżej znajdziecie garść uwag, które mogą się Wam przydać podczas kolejnych konkursów i kolejnych zadań:


Szanujcie narzuconą objętość! Serce się krajało, gdy ktoś wysyłał świetny tekst, ale przekroczył limit o 50 znaków (inna rzecz, że rekordzista zaserwował nam bite 4 strony!). Takie prace nie biorą udziału w konkursie. Dura lex, sed lex. DO-SKO-NA-LE wypadały prace, których autorzy pokusili się o research. Niektórzy z Was poświęcili sporo czasu na zapoznanie się z topografią wiktoriańskiego Londynu, inni wplatali w swoje opowiadania "asasyńskie" elementy, albo posiłkowali się tekstami kultury (najczęściej: opowiadaniami o Sherlocku Holmesie). To bardzo właściwy kierunek. Owszem, złośliwie narzuciliśmy Wam pewną narrację. Część wykpiwała jej "barokowość" (i zazwyczaj wychodziło to doskonale!), część starała się w nią wpisać (z różnym skutkiem). Najgorzej wypadały prace, których autorzy nic sobie nie robili z tych moich ustępów. Jeśli już na pierwszy rzut oka widać, że tekst ma dwóch autorów, to coś w nim zdecydowanie nie gra. Pierwsze zdania są BARDZO ważne. Przyjrzeliśmy się wnikliwie każdej z prac, ale bywały teksty, które już na starcie czymś nas kupowały, bo autorzy ewidentnie dumali nad wstępem. Czytając pięćdziesiąte piąte opowiadanie z kolei, naprawdę doceniałem tych, którzy potrafili wyłamać się ponad normę i zaskoczyć (chociażby nieszablonową metaforą albo fajnym dowcipem.. Ostatnia sprawa: format. Bywali autorzy, którzy wrzucali swoje teksty na krzykliwe tła, podkreślali narzucone fragmenty na czerwono albo jak ognia unikali podziału na akapity. Oczywiście nie dyskwalifikuje to tekstu, ale - nie ukrywajmy - prace brzydkie po prostu gorzej się czyta.


 

A przechodząc do rzeczy przyjemniejszych... Ogłasza się wszem i wobec, że w konkursie zwyciężyli:

Miejsce I: Shky 

Miejsce II: Niziur 

Miejsce III: Mezozar 


Z ww. autorami (gratulujemy!) skontaktujemy się mailowo. Zwycięską pracę opublikujemy jeszcze w ten weekend.

 


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze