33
12.03.2016, 15:00Lektura na 4 minuty

[Weekend z Hitmanem] Pamiętne misje Agenta 47

Świat gier z Hitmanem nie kończy się, wbrew pozorom, na Krwawej Forsie, choć nie ulega wątpliwości, że czwarta część jak na razie wspominana jest przez fanów najrzewniej. Pamiętne misje można znaleźć w każdej z części i ciekawe, co powiecie o tej piątce.


Michał „enki” Kuszewski

Ambush at the Wang Fou Restaurant [Codename 47]

Trzecia misja pierwszej części to zarazem drugie zadanie Agenta 47 w polu i pierwsze, które otwiera przed graczem prawdziwy świat Hitmana - świat zabójstw bez użycia broni palnej. To niedługi i nieskomplikowany poziom - do jego pomyslnego ukończenia wystarczy zaczaić się na szofera, przywdziać jego "szaty", podłożyć bombę bod limuzynę, do której wsiądzie cel, i zdetonować ładunek w odpowiednim momencie. W czasach, gdy ukazała sie gra, tego rodzaju rozgrywka była absolutnym przełomem, a perfekcyjne zaliczenie zadania dawało niesamowicie duzo satysfakcji. Ambush... zostało zawarte w odświeżonej wersji w Hitman: Contracts jako The Wang Fou Incident.

 

Anathema [Silent Assassin]

Pierwsza "prawdziwa" misja drugiej części zabiera nas na Sycylię, do skrytej za wysokimi murami willi Borghese. Celem jest mafioso Don Giuseppe Giuliani, dodatkowo (a raczej przede wszystkim) udajemy się tam, by uratować ojca Vittorio - przyjaciela i mentora Agenta 47. Anathema to widowiskowy (z czysto gameplayowego punktu widzenia) sposób IO na to, by udanie rozbudować formułę Hitmana i pochwalić się tym już na początku "dwójki".  Do willi można się dostać na kilka sposobów. W przebraniu ochroniarza trudniej będzie się zakamuflować, ale nikt nie przeszuka bohatera. Jako listonosz należy się liczyć z trzepaniem kieszeni w bramie, a dostawca jedzenia da radę przemycić broń w skrzynce z jedzeniem , ale nie pohasa sobie po włościach. Jest to też pierwsza misja, w której jeden z celów zadania zostaje anulowany. (R)ewolucja na całego!

 

Curtains Down [Krwawa Forsa]

No dobra, wytrzymałem dwie misje, ale czas wreszcie zahaczyć o "czwórkę". W fantastycznie zaprojektowanych zadaniach można tu przebierać jak w ulęgałkach, ale jeżeli chodzi o osobiste preferencje, tutaj twórcy zaaranżowali jedno z najciekawszych swoich przedstawień. Rzecz dzieje się w budynku paryskiej opery, w którym odbywa się próba spektaklu "Tosca". Celami są tenor grający główną rolę oraz oglądający spektakl ambasador USA w Watykanie. Tak się, przy okazji, składa, że akurat ćwiczona jest scena egzekucji, w której jeden z aktorów z bliska strzela w pierwszy cel ślepakiem. I tu zaczyna się zabawa. Można, na przykład, zastąpić jednego z artystów na scenie lub... podmienić pistolet na prawdziwy. Potem pozostaje jeszcze kwestia kreatywnego pozbycia się dyplomaty. Poza tym można się na tym poziomie natknąć na ciekawy easter egg, w którym da się podejrzeć szczury grające w pokera(!).

 

A New Life [Krwawa Forsa]

Tutaj Duńczycy po prostu się już popisują. Akcja dzieje się na amerykańskim przedmieściu, a celem jest objęty programem ochrony świadków Vinnie Sinistra - kubański były przestępca. Dodatkowo nalezy odzyskać mikrofilm należący do jego żony. Poziom jest ciasny i napakowany obstawą, a jak 47 narobi za dużo hałasu, na miejsce zostanie skierowana dodatkowa jednostka FBI. I mimo wszystko wciąż można się tu świetnie bawić. Na przykład recyklując kolejne ciała w śmieciarce o nieskończonej pojemności. Albo nasączając chloroformem damską bieliznę, którą jeden z ochroniarzy namiętnie obwąchuje w pokoju na piętrze. I tutaj zresztą znalazło sie miejsce na easter egg, w którym udział biorą pani Sinistra, grill i "publiczność" w garniturach robiąca meksykańską falę.

 

Attack of the Saints [Rozgrzeszenie]

Hitman: Rozgrzeszenie było... inne. Nacisk na liniowość misji i podzielenie zadań na czesto kilka lokacji, pomiędzy którymi wiedza enpeców o poczynaniach Agenta 47 się resetowała, przez część hardkorowej społeczności fanów zostały uznane za herezję. Podobnie jak pozbawienie gracza mapy na rzecz mechaniki instynktu. Trudno niemniej wciąż odmówić twórcom inwencji. W tej misji - zapowiedzianej zresztą wcześniej przez kontrowersyjny zwiastun - Agent 47 musi pozbyć się aż siedmiu celów, z których wszystkie to groteskowo poubierane członkinie "gangu" Świętych. Mamy tu i Łysego w szlafroczku, i trucie kawy, i podłączanie agregatora to rury z wodą, i zabawę w kotka i myszkę w polu kukurydzy. Jako strach na wróble.

Pięć misji z głowy, ale coś mi się zdaje jednak, że to nie jest jeszcze Kompletna Lista Najbardziej Pamiętnych Zadań W Historii HitmanaTM, prawda? Prawda?!


Redaktor
Michał „enki” Kuszewski

Autor tekstów różnych. W tym książek. Fan żółwi, muzyki filmowej i wszystkiego, co kosmiczne. Swoje politechniczne wykształcenie przekuł w artykuły dla czasopisma CD-Action, w którym jako redaktor przez wiele lat realizował swoje pasje grania i pisania. Obecnie pracuje w Techlandzie jako Quest Designer.

Profil
Wpisów512

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze