8
16.03.2016, 09:27Lektura na 1 minutę

The Division najbardziej dochodowym startem nowej marki w historii

Na tydzień od debiutu możemy to napisać z całą stanowczością.


Mateusz Witczak

Donoszenie o kolejnych sukcesach Dywizji staje się codziennym rytuałem. Oczywiście bardzo cieszy, że zupełnie nowy format przebił się do masowej świadomości, bijąc rekordy zarówno na okoliczność bety, jak i po premierze (patrz: tutaj i tutaj), i że jest to sukces nie tylko komercyjny, ale również artystyczny.

Ubisoft ujawnił właśnie, że w ciągu tygodnia od debiutu, tytuł zapewnił 330 mln (!) dolarów wpływów (na wynik złożył się zarówno zbyt nośników fizycznych, jak i dystrybucja cyfrowa). Słowem: (proszę o fanfary) gra zaliczyła najlepszy start nowej marki w historii i nieznacznie wyprzedziła Destiny (które - według Activision - przyniosło w pierwszych pięciu dniach od debitu "raptem" 325 milionów.

Jakby tego było mało - w ciągu tygodnia gracze, w liczbie 1,2 mln, spędzili w postapokaliptycznym Wielkim Jabłku przeszło 100 milionów godzin.  Pokaz możliwości silnika Snowdrop przyciąga też uwagę użytkowników Twitcha, właściwie nie opuszczając top 5 najchętniej oglądanych tytułów, a momentami wybijając się nawet na prowadzenie.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze