4.04.2016, 23:38Lektura na 2 minuty

Dark Souls III: Jak po pierwszych recenzjach?

Nowe Soulsy. Najkrótsze i najłatwiejsze, ale... najlepsze?


DavyStrange

O ile zwykli śmiertelnicy muszą czekać na rozpoczęcie swojej przygody do 12 kwietnia, tak krytycy z całego świata mieli już okazję położyć swoje ręce na padach i... cóż, sporo poumierać. Jak się okazuje, trochę w innym stylu, niż przyzwyczaiło nas do tego From Software.

Jak zauważa recenzent IGN:


Dark Souls III eksperymentuje ze strukturą walk, co owocuje mieszanymi rezultatami. Dla przykładu: duża część pojedynków z bossami ma dwie fazy, a więc w połowie bitwy może pojawić się nowy pasek życia czy inny zestaw ciosów przeciwnika. Większość bossów to wyzwanie – i to z dobrych powodów – a część z walk sprawiała, że czułem się wystarczająco słaby, by czuć potrzebę skorzystania z Żarów – odpowiedników Człowieczeństw z poprzednich części.


O tym, że mimo żywszej w stosunku do poprzedniczek dynamiki starć technicznie wciąż mamy do czynienia ze starymi, dobrymi Soulsami przypomina nam recenzent PC Gamera:


Cięć i przewrotów dalej nie da się przerwać, a tarcze nie straciły na ważności, więc gdy przeciwnicy nadbiegają ze wszystkich stron, szybsze ciosy są ekscytującym, koniecznym dodatkiem. Jeśli już zginąłem, to przeważnie przez zbyt szybkie wskoczenie do akcji, bądź przez nieodpowiednio dobraną do walki zbroję – choć kamera przyczyniła się parę razy do moich zgonów. Jakieś cztery razy filar czy ściana ugrzęzły między ekranem a postacią. Sama kamera zdaje się być mniejszym problemem, niż w poprzednich Dark Soulsach, niemniej skoro śmierć przychodzi tu tak łatwo, jej kaprysy są frustrujące.


Tak z kolei swoją ocenę (do tej pory najniższą) podsumowuje mniej zachwycony od branżowych kolegów recenzent Polygonu:


Twoje osobiste oczekiwania będą decydowały o zachwycie trzecimi Soulsami. Jeśli grasz dla intensywnych walk i ekscytacji spowodowanej nawiedzaniem światów innych graczy, to tutaj znajdziesz całą masę rzeczy, które cię zajmą i uszczęśliwią. Ale w wielu innych, ważnych aspektach – takich, jak design świata, tempo rozgrywki czy technologia – Dark Souls 3 się nie spisuje. Grasz dla przyjemności i niepewności, która towarzyszy eksplorowaniu niebezpiecznych, skrzętnie zbudowanych miejsc pełnych ukrytych elementów i niekończących się ścieżek? W takim razie będziesz delikatnie rozczarowany kierunkiem, w którym poszła seria.


Średnia z 25 ocen na Metakrytyku wynosi 90/100 dla wersji na PS4. Jak prezentują się oceny poszczególnych serwisów?

Polygon – 7/10
GameSpot – 8/10
Destructoid – 8,5/10
Hardcore Gamer – 9/10
Game Informer – 9,3/10
PC Gamer – 94/100
IGN – 9,5/10


Redaktor
DavyStrange
Wpisów966

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze