6.05.2016, 09:55Lektura na 2 minuty

Call of Duty: Infinite Warfare zbiera od graczy cięgi

Po nieprzychylnej reakcji na trailer, głos zabrał przedstawiciel Activision.


Mateusz Witczak

Zapewne widzieliście już "oficjalny zwiastun ogłaszający" kolejnego CoD-a, nieprawdaż? O ile zapowiedź odświeżenia Modern Warfare spotkała się z powszechnym uznaniem (nieco gorzej przyjęto, że remaster nie będzie sprzedawany oddzielnie i by go ograć, trzeba będzie nabyć specjalną edycję IW), tak nowy, futurystyczny setting nie wszystkim przypadł do gustu. 

Gdy pisze te słowa rzeczony zwiastun ma (w wersji międzynarodowej) 9 milionów wyświetleń... i  ponad 400 tys. łapek w dół (niespełna 200 tys. ludzi rzecz polubiło). Nie lepiej prezentują się statystyki wersji polskiej, którą obejrzało 75 tys. graczy (ok. 800 "lajków" i "3500" znielubień").

Widzowie narzekają, że CoD, który w tym roku zawita na inne planety i wybiegnie w jeszcze dalszą przyszłość, zbytnio zbliża się do Halo czy Star Wars. Ci sami postulują nierzadko bądź powrót w bezpieczne, drugowojenne klimaty (dziś dowiemy się, czy ta grupa znajdzie swój matecznik znajdą w tegorocznym Battlefieldzie), bądź przynajmniej trzymanie się ziemskiego łez padołu.

CEO Activision, Eric Hirshberg, odniósł się do nieprzyjemnych statystyk... I trzeba Mu oddać, że zdecydowanie na "CEO" przed nazwiskiem zasłużył, bo też jego wypowiedź jest wybitnie dyplomatyczna.


To branża jak żadna inna i społeczność fanów jak żadna inna. Kochamy to, że nasi fani traktują markę jak swoją własną i mają na jej temat mocne opinie. (...) Wiemy, jak wielu ludzi z naszej społeczności czuje nostalgię za starym gameplayem, dlatego właśnie stworzyliśmy Modern Warfare Remastered. Ale mamy też miliony ludzi, którzy każdego roku chcą nowych, innowacyjnych doświadczeń. I to zapewni im Infinite Warfare. Dobra wiadomość jest taka, że znaleźliśmy sposób, by dostarczyć oba pomysły w jednej paczce (...) Wyświetlenia trailera ogłaszającego... rosną. Po prawdzie - liczba lajków na wyświetlenie jest największa, jaką kiedykolwiek widzieliśmy.  


Hirshberg zapewnił, że wydawca bacznie przygląda się internetowym opiniom (a także liczbie preorderów) i przypomniał, że z podobną krytyką spotkał się Black Ops II, który ostatecznie okazał się ogromnym sukcesem. Z jego ust wydobyło się również zdanie typu "Activision nie boi się podejmować twórczego ryzyka" (paradne, zaiste). 

Całkiem szczerze - jak podchodzi Wam nowy setting Call of Duty? Czy migracja w kosmos była dobrym pomysłem? A może bez żalu porzucilibyście motoryczne dziwactwa trzeciego BO, byle tylko raz jeszcze zdobyć wybrzeże Normandii?


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze