3.06.2016, 08:39Lektura na 2 minuty

Overwatch z 7 milionami graczy

Swoją drogą: Blizzard ZDECYDOWANIE nie cacka się z oszustami! 


Mateusz Witczak

Shooter od autorów WoW-a ograło (od momentu premiery) 7 milionów graczy, którzy spędzili przy nim aż 119 milionów godzin. Blizzard słusznie pręży muskuły i pisze o nowej grze jako o "jednym z najlepszych startów w w historii branży". Takie wyniki - wobec sukcesu bety (w jaką zagrywało się niemal 10 milionów ludzi) - nie powinny jednak dziwić. 

Przypomnijmy, że Battleborn uznawany, przez wzgląd na pstrokatą estetykę i zaadaptowanie pewnych rozwiązań z LoL-a i spółki, za konkurencję Overwatcha, poradził sobie zdecydowanie gorzej. Jego wczesną wersję ograło "raptem" 2 miliony graczy (klik), tymczasem wierchuszka Gearboksa dwoi się i troi, by przedstawić nam tytuł jako wielki sukces (co zresztą wychodzi jej średnio. Patrz ten link).

Wiele wskazuje też na to, że Blizzard, jakby nie było w walce z rozmaitymi oszustwami zaprawiony, nie będzie popuszczał graczom, jacy zdecydują się naginać zasady. W ciągu ostatniego tygodnia permanentnie zbanowanych zostało 1572 graczy z Chin. Mało tego - firma podała ich nicki do publicznej wiadomości i otwarcie potępiła proceder.

Oszuści lamentują na forach, że blizzardowy system detekcji cheatów jest naprawdę dobry i nie da się go oszukać. Jeden z graczy narzeka nawet, że po zbanowaniu zakupił nowy egzemplarz tytułu, pograł (już bez wallhacków) przez kilka dni, po czym... znów został wykluczony z rozgrywek, bo też oprogramowanie wykryło na komputerze ślady narzędzi, jakich używał był wcześniej. Przed zakupem trzeciego pudełka, użytkownik skasował z BIOS-a wszelkie ślady obecności Overwatcha na swoim komputerze, odinstalował launchera, zmienił adres IP i karty sieciowej, pogrzebał w ID dysku twardego i procesora oraz nabył VPN-a. Efekt? Kolejny ban. 

Wobec problemów z oszustami, jacy dość skutecznie psuli start The Division, Overwatch wydaje się jaskółką nadziei na nowe, lepsze jutro, w którym w sieciowych tytułach znów liczy się skill i tylko skill. Naszą obszerną recenzję przeczytacie już za miesiąc, w CDA 08/2016.

 

 

 


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze