51
9.07.2016, 16:17Lektura na 1 minutę

Wyprzedaż na Steamie: Pozbycie się codziennych nowych wyprzedaży było bardzo opłacalne

Nikt nie powstrzymywał się z wydatkami, czekając na "lepszą" wyprzedaż, co przyniosło developerom same korzyści finansowe.


Cross

Jak donosi szef serwisu Steam Spy, Siergiej Galjonkin, tegoroczna letnia wyprzedaż na Steamie przyniosła o 40% więcej zysków, niż ta rok temu (ponad 220 milionów dolarów zamiast 160). Co ciekawe, średni procent cenowej obniżki wynosił w tym roku 50%, a nie 66%, jak w zeszłym roku – Galjonkin uważa, że przez brak błyskawicznych i dziennych developerzy zaczęli ostrożniej obchodzić się z promocjami, co okazało się bardzo opłacalne dla twórców, a bolesne dla portfela każdego gracza, który już nie miał przed sobą gotowej wymówki, że "kupię, jak będzie taniej". Założyciel Steam Spy nie uważa, by był to jednak dla przeciętnego konsumenta problemem: "konsumenci będą bardziej zadowoleni, jeśli długoterminowo developerzy nie zbankrutują".

W tegorocznej letniej wyprzedaży dokładnie 1592 gier sprzedało ponad pięć tysięcy kopii. Razem te 1592 gier rozeszło się w 36,8 milionów egzemplarzy.


Redaktor
Cross
Wpisów2216

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze