Warner Bros otrzymuje zakaz publikowania nieoznaczonych materiałów sponsorowanych
Firma poniosła konsekwencje za nieuczciwe reklamowanie Cienia Mordoru.
Federalna Komisja Handlu ogłosiła dziś nowe zasady, wedle których Warner Bros. będzie musiało nadzorować sponsorowane przez nich materiały na YouTube tak, by widzowie wiedzieli, że dany materiał jest opłacany przez wydawcę. Firma będzie ponosiła odpowiedzialność za to, by publiczność mogła łatwo rozróżnić szczere opinie entuzjasty od opłacanej reklamy.
Decyzja komisji to rezultat kontrowersji wokół kampanii reklamowej Cienia Mordoru, gdzie sławni youtuberzy z PewDiePie na czele zostali opłaceni za tworzenie pozytywnych nagrań z grą i unikanie wspominania o błędach, ale w wielu wypadkach nie informowali o tym jasno (lub wcale) oglądających. Ugoda między Federalną Komisją Handlu a Warner Bros. ma głównie na celu zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości – WB uniknęło grzywny.