27
12.07.2016, 11:46Lektura na 2 minuty

Pokémon Go: Szef studia Niantic mówi o przeszłości i przyszłości gry

John Hanke w wywiadzie z Game Informerem opowiedział o procesie powstawania gry i o tym, jaką przyszłość planuje dla graczy.


Cross

  • Pomysł na grę zawdzięczamy primaaprilisowemu żartowi Google Maps w 2014 rok, kiedy to na wirtualnych planach miast zaczęły pojawiać się Pokémony, które użytkownicy mogli łapać. Akcja doczekała się w sieci oszałamiającej popularności. Niantic szukało wtedy akurat pomysłu na rozwój Ingressa, swojego MMO w rzeczywistości rozszerzonej – skontaktowali się zatem z The Pokémon Company pytając, czy są zainteresowani wersją Ingressa ze 151 stworkami w roli głównej. Okazało się, że Tsunekazu Ishihara, szef firmy, jest wielkim fanem Ingressa – sam miał 11 poziom, jego żona również była wielbicielką gry. Szybko nawiązali więc nić porozumienia i zaczęli pracę and wspólnym projektem.
  • Junichi Masuda, wieloletni producent/programista/kompozytor/scenarzysta/reżyser serii, był mocno zaangażowany rozwój Pokémon Go – od pomocy znajomością kanonu poprzez playtesting po ciągłe informacje zwrotne na temat prac. W ograniczonej formie zaanagżowany w proces twórczy był też Shigeru Miyamoto, ojciec Zeldy i Mario. Hanke nie chce jednak udawać, że wie, co legendarny autor sądzi o jego dziele – twierdzi tylko, że jest go świadomy i pomagał Nianticowi dobrymi radami.
  • Hanke i Miyamoto mieli okazję podyskutować o muzyce bluegrass, której Japończyk jest wielkim fanem. Ponoć często gra na banjo.
  • Lokacje Pokéstopów i sali walk zostały zaczerpnięte z danych Google'a i Ingressa. Obecnie nie wiadomo, czy będzie można dodawać je z poziomu Pokémon Go. Niantic pracuje obecnie nad przywróceniem możliwości dodawania ich z poziomu Ingressa (czego zaprzestali przez nadmiar zgłoszeń).
  • Wielu graczy doceniło, że częsć z mechanik jest trudnych do zrozumienia, co wspomaga wspólny wysiłek społeczności celem odkodowywania ich i rodzi liczne mity tak, jak za wczesnych lat serii. Hanke twierdzi jednak, że nie było to ich planem i że będą starali się wszystko uczynić bardziej czytelnym.
  • Jeśli właściciel jakiegoś miejsca zażyczy sobie, by przestało ono być Pokéstopem, Niantic postara się jak najszybciej spełnić jego prośbę.
  • Aktualizacje mają ukazywać się co dwa tygodnie – raz będą to małe usprawnienia, innym razem gigantyczne nowe funkcjonalności. Obecnie twórcy skupiają się na błędach, problemach z serwerami oraz oficjalnym wydaniu gry w kolejnych krajach. Potem zaczną rozwijać Pokéstopy i sale walk tak, by rozwinąć metody kooperacji i rywalizacji między graczami.
  • Jaką radę ma dla graczy Hanke? "Grajcie jak najczęściej, w przerwach, podczas jazdy do pracy, podczas jazdy do szkoły". Pomocne!

  • Cały wywiad znajdziecie TUTAJ.


    Redaktor
    Cross
    Wpisów2216

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze