4
16.07.2016, 15:48Lektura na 2 minuty

Viktor Antonov, artysta odpowiedzialny za Dunwall i City 17, oficjalnie poza Bethesdą

Antonov, którego nazwisko stało się sławne dzięki Dishonored i drugiemu Half-Life'owi, powraca na scenę indie.


Cross

Talent Viktora Antonova po raz pierwszy został doceniony szerzej dzięki architekturze Miasta 17 i technologii Combine, które mogliśmy podziwiać w Half-Life 2. Swój talent Bułgar potwierdził przy Dishonored, w którym wizja przemysłowego miasta Dunwall łączyła ulice dawnego Londynu czy Edynburga z fantastycznymi elementami rodem ze steampunku. Niestety, kolejny projekt Antonova pod skrzydłami Bethesdy zupełnie nie wypalił – multiplayerowy Battlecry wzbudził zerowe zainteresowanie na przesyconym już rynku pełnym różnych Overwatchów, Battlebornów, Paragonów i Giganticów. Gra nigdy nie została oficjalnie anulowana ("dokonujemy jej ewaluacji", "mamy pewne zastrzeżenia"), ale odejście pracującego nad nią głównego artysty chyba ostatecznie kładzie na niej krzyżyk. Przynajmniej w formie, którą widzieliśmy na pierwszych zwiastunach.

Gdzie wylądował Antonov po pożegnaniu z zespołem pracującym nad Battlecry? W Darewise Entertainment, firmie założonej w kwietniu 2015 roku przez Benjamina Charbita, niegdyś czołowego pracownika Ubisoftu (zajmował się m.in. systemami monetyzacji w Assassin's Creed). Ponoć obaj panowie są przyjaciółmi, co na pewno pomogło Antonovi w podjęciu decyzji – twierdzi jednak, że jest przede wszystkim zainteresowany transmedialnym podejściem Darewise do gier, a format filmowy interesuje go równie bardzo, co growy. Pierwsza gra, w której mamy podziwiać jego twórczość, to osadzone w realiach sci-fi ROKH (planowane wydanie gry w ramach Early Access już we wrześniu). Rola Antonova jako dyrektora kreatywnego firmy pewnie wpłynie mocniej dopiero na kolejne gry studia. Poniżej film, w którym sam zainteresowany mówi o swoim przejściu z AAA na scenę niezależną:


Redaktor
Cross
Wpisów2216

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze