9
5.09.2016, 13:41Lektura na 2 minuty

Sony atakuje rynek gier na smartfony. Premiera Neo jeszcze w tym tygodniu?

Takie rewelacje zaserwował nam właśnie Financial Times.


Cross

Jak stwierdził w wywiadzie z FT szef Sony, Kaz Hirai:


Zamierzamy agresywnie wejść na rynek gier mobilnych. To dość duża zmiana: wejść też na telefony, zamiast oprzeć swój biznes wyłącznie o konsole. Pokémon Go zmieniło jednak warunki gry. Nawet to, jak ludzie się poruszają - dosłownie!


Financial Times powołuje się na analityka Steve'a Baileya (IHS Market), który twierdzi, że taka zmiana nastawienia względem wcześniejszych nieudanych inicjatyw ("nie udało im się, bo skupiali się na sprzedawaniu sprzętu, nie gier") to wynik tego, że zagrożenie ze strony rynku mobilnego stało się "zbyt duże, by je ignorować". Teraz jednak Sony stworzyło jednak ForwardWorks, czyli specjalny oddział firmy, który zająć ma się wyłącznie tworzeniem mobilnych tytułów. Japończycy, Chińczycy i Koreańczycy wydają na mobilki najwięcej pieniędzy - dlatego też Sony skupi się najpierw na podbiciu tych rejonów. Bardzo możliwe, że przy użyciu rozszerzonej rzeczywistości (AR), która szczególnie bardzo zaimponowała Hiraiowi w Pokémon Go ("świetny, innowacyjny pomysł, który uniesie ku górze wszystkie łodzie w branży gier").

Co ciekawe, na koniec swojego raportu Financial Times wspomina, że "ulepszona wersja PlayStation, Neo, ma ukazać się jeszcze w tym tygodniu". Czy to pomyłka, czy podczas środowego PlayStation Meeting rzeczywiście zostaniemy zaskoczeni nagłą premierą nowego sprzętu Sony?


Redaktor
Cross
Wpisów2216

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze