2
17.01.2017, 18:25Lektura na 2 minuty

Sundered: Twórcy Jotuna proszą Was o pomoc [WIDEO]

By powstać, metroidvania potrzebuje trochę Waszych papierków z podobiznami królów i prezydentów.


Mateusz Witczak

"Trochę", bo też developerzy życzą sobie na Kickstarterze raptem... 25 tys. dolarów kanadyjskich. Zbiórkę możecie wspomóc pod tym adresem.

Czy warto to zrobić? W 2014 ekipa Thunder Lotus poprosiła nas o wsparcie na okoliczność Jotuna, platformera, który przekonał do siebie nawet CormaCa, najbardziej wybredną, antyindyczą marudę w redakcji, która zapewne nie uruchomiłaby produkcji, gdyby ówczesny naczelny nie pogroził mu bronią gładkolufową (mamy w redakcji dziwaczne techniki motywacyjne, nie przeczę). Tymczasem po ograniu tytułu pisał (w CDA 12/2015):


Sześć godzin, jakie spędziłem z Jotunem, zleciały mi błyskawicznie i naprawdę żałowałem, że żegnam się z wyczarowanym przez Kanadyjczyków światem tak szybko (mając jednak świadomość, że prosta rozgrywka mogłaby nie wystarczyć na dużo dłużej). Gorąco tę grę polecam – nie dość że zachwyca oprawą, czaruje niepowtarzalną atmosferą i zaskakuje skalą przywodzącą na myśl retro-mini-God of War (gabaryty bossów, odjazdy kamery ukazujące rozmach otoczenia), to jeszcze pozwala liznąć trochę nordyckiej mitologii. Perełka!


Nowy tytuł zapowiada się na czerpiącą z mitologii (i estetyki!) Cthulhu metroidvanię. W grze wcielimy się w niejakiego Eshe'a, który wyrusza w podróż przez proceduralnie generowane podziemia, by zawalczyć z masą mniejszych wrogów, dać odpór gigantycznym bossom i pozbierać odłamki (które po "śmierci" spożytkujemy na nowe zdolności). Nadzwyczaj ciekawie zapowiada się mechanika zdrowia psychicznego. Poświęcając punkty człowieczeństwa, otrzymamy dostęp do potężnych, spaczonych wersji "zwykłych" zdolności, co jednak wpłynie później na kształt rozgrywki.

Więcej o Sundered przeczytacie na kickstarterowej stronie projektu.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze