41
10.02.2017, 16:48Lektura na 2 minuty

Mass Effect: Andromeda – Twórcy inspirują się Wiedźminem

Jeśli ściągać, to tylko od najlepszych.


Mateusz Witczak

W marcowym numerze PC Gamera zespół odpowiedzialny za Andromedę zdradził garść szczegółów na temat swojego dzieła. Co prawda ciężko doszukiwać się w nim naprawdę rewolucyjnych informacji (czy choćby świeżych screenów)... mimo to jednak pewne fragmenty artykułu powinny Was zainteresować.

Po kolei zatem:

  • W grze nie znajdzie się miejsce dla "wielkich złych" w rodzaju Żniwiarzy.
  • Historia jest bardziej optymistyczna (o co nietrudno, wszak w oryginalnej trylogii przez kilkadziesiąt godzin wyczekiwaliśmy nadchodzącej zagłady) i ma bardziej osobisty charakter.
  • Pojawią się questy lojalnościowe jak w ME2.
  • Odnośnie do towarzyszek: Cora jest bardzo zdyscyplinowana, Peebee zaś – luźniejsza i bardziej skora do przygód (to nie to, o czym myślicie, świntuchy jedne!). Swoją drogą odsyłam do zwiastuna, który zgrabnie naświetla sylwetki obsady.
  • Pojawi się możliwość wyrażenia w kontaktach z enpecami różnych emocji (przykładowo za pomocą tonu głosu), co wywoła u nich rozmaite reakcje. Nie będzie to rozwiązanie stosowane wyłącznie w wątkach miłosnych (całkiem niedawno nowinkę sygnalizował zresztą dyrektor kreatywny tytułu).
  • Poza stacją Nexus w grze znajdą się też inne huby (chociażby Katedra, sceneria mającą hołdować futurystycznym westernom w rodzaju "Firefly").
  • Mapa kosmosu ma być "bardziej w 3D niż w 2D".
  • A teraz najważniejsze: choć oczywiście pojawią się spulchniacze rozgrywki (w rodzaju możliwości oczyszczenia bazy z przeciwników bądź odnajdywania punktów zrzutu, jakie będą niezbędne do szybkiej podróży), w ich projektowaniu twórcy inspirowali się przygodami pewnego obijającego się o meble Wiedźmina. Jak mówią:


    Zupełnie inaczej podchodzimy do tematu "calakowania" tytułu, bo sporo zrobiliśmy i nauczyliśmy się przy Inkwizycji. Zaobserwowaliśmy, jak z tematem radzą sobie inne tytuły, takie jak Wiedźmin. Bardzo istotne jest dla nas, żeby wielkość nie wpływała negatywnie na jakość tego, co robimy.



    Premiera gry nastąpi już 23 marca. Ci, którzy zdecydują się na preorder, mogą liczyć na garść bonusów.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3462

    Obserwujących20

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze