24
29.03.2017, 18:25Lektura na 3 minuty

Heroes of the Storm: Nadciąga wersja 2.0! Nowy system progresji, bohaterka i... loot chesty [WIDEO]

To, co dzieje się w Mobie Blizzarda, spokojnie można nazwać małą rewolucją.


Krzysiek „Bastian” Freudenberger

Twórcy przyspieszają zdobywanie poziomów, wprowadzają skrzynki z zawartością à la Overwatch, dorzucają masę kosmetycznych dodatków dla bohaterów oraz konta i wiele, wiele więcej. A jak to wszystko wygląda w praktyce, miałem okazję sprawdzić osobiście jakiś czas temu, przez kilka godzin ogrywając nową bohaterkę.

Jak by nie patrzeć, system skrzynek bardzo spodobał się Blizzardowi: znajdziemy go w WoW-ie, Overwatchu, Hearthstonie, Diablo... pora więc na kolejny tytuł, Heroes of The Storm, który przeskakując z wersji 1.24 na 2.0, sygnalizuje, że czeka nas dużo nowości.

Przede wszystkim: zmianie ulega system progresji. Od teraz levele herosów zdobywać się będzie trzy razy szybciej, a wbijanie poziomu 10. z 9. będzie trwało tak samo długo, jak teraz 7. z 6. To całkiem słuszna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że liczba bohaterów rośnie, a maksowanie jednego trwało przecież po kilkadziesiąt godzin. Znika maksymalny poziom konta (40) – od teraz poziom konta = zsumowana liczba poziomów naszych bohaterów. Za każdy zdobyty level otrzymamy skrzykę z zawartością.

Jeśli chodzi o skrzynki – z tych, wzorem rozwiązań ze starszych blizzardowych braci HotS-a, wypadną skórki (będzie Prime Evil Diablo, czyli wersja Władcy Grozy z Diablo III!) i wierzchowce (przyuważyłem jakiegoś gwiezdnego rumaka) oraz niestety masa różnego śmiecia: od nowych kwestii dialogowych bohaterów, sprayów, które będzie można umiescić na kilka sekund na mapie, po... emoji, których Blizzard przygotował chyba kilka setek. Naprawdę. Cóż, czymś trzeba wypełnić skrzynki, które przecież będą lecieć często i gęsto. Do tego do zdobycia będą nowi komentatorzy (osobiście najprzyjemniej mi się grało przy akompaniamencie Abatura) czy banery, którymi to będzie można oznaczyć zdobyty przez nas obóz.

Z gry znika prawdziwa waluta, a pojawa się nowa – gemy. Kupimy za nie wszystkie skórki, stymulatory i innego rodzaju drobiazgi. Złoto będzie teraz służyło głównie do kupowania bohaterów i ponownego losowania zawartości skrzynek, a za shardy, trzecią walutę, "stworzymy" nowe skórki i wierzchowce. Shardy będzie można zdobyć choćby dzięki duplikatom z lootboksów.

Jednak czym byłaby aktualizacja bez nowego bohatera! Tym razem w szeregach herosów stawi się Kasja, amazonka z Diablo II. To typ zasięgowego zabójcy, który razi niemilców z daleka włócznią dostępną pod Q, oślepia ich za pomocą obszarowego ataku (W), by w razie konieczności dobić ich za pomocą serii szybkich ciosów z doskoku (E) – na tę okazję nie obyło się bez talentu, który powoduje zwiększenie obrażeń zadawanych oślepionym celom.

Jej oba ulty zaś są naprawdę ciekawe – pierwszy to kula, która odbija się od przeciwników, za każdym razem zadając im obrażenia (może też się odbijać od nas, oczywiście nie czyniąc nam krzywdy). Drugi zaś to Walkiria, która przyciąga w stronę bohaterki wrogich bohaterów.

Z nowej bohaterki jestem bardzo zadowolony. To doskonale wyważony zabójca, którym grało mi się niesamowicie przyjemnie. Dzięki jej umiejętności pasywnej, która zwiększa dporności podczas poruszania się, jest idealnym wyborem dla osób lubiących gonić uciekające niedobitki. Udało się zachować bardzo zgrabny balans – Kasja nie szczyci się pokaźną liczbą punktów zdrowia, a umiejętności trzeba używać dość oszczędnie. Rzucanie się na przeciwników na oślep nigdy nie kończyło się dla mnie za dobrze – Kasja nadaje się bardziej do kontrolowania tego, co dzieje się na linii, niż do ślepiej pogoni za zabójstwami. To postać doskonała zarówno do inicjowania, jak i finiszowania bójek, a przy okazji jest naprawdę dobrą kontrą na wszelkiego rodzaju Illidany, Zeratule i Valeery – zgrabnie rzucone oślepienie może zniweczyć ich wszelakie próby natarcia.

Cóż, coby nie przedłużać, zapraszam do obejrzenia poniższego wideo, które rozwieje więkoszość wątpliwości:


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysiek „Bastian” Freudenberger

Z redakcją związany jestem jakoś od 2013 roku. Poza pisaniną to jestem sobie dyrektorem artystycznym w CD-Action (nienawidzę nazwy tego stanowiska), gdzie wymyślam layouty, składam magazyny do kupy i projektuję okładki, a na naszym youtube'owym kanale pajacuję przed kamerą. Crash Bandicoot > gry z Mario.

Profil
Wpisów146

Obserwujących14

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze