11
28.04.2017, 13:57Lektura na 2 minuty

50 Cent: Blood on the Sand – Pod naciskiem siedmiolatka developer dodał do gry helikoptery

Syn 50 Centa okazał się (prawdopodobnie) najmłodszym projektantem gier w historii.

Wydane osiem lat temu 50 Cent: Blood on the Sand do historii nie przeszło, aczkolwiek warto o nim pamiętać, bo gry wideo nieczęsto zanurzają się w estetyce gangsta rapu (no, w każdym razie nie do tego stopnia). Leciwa produkcja właśnie o sobie przypomniała. I to w najlepszy możliwy sposób!

W najnowszym wydaniu magazynu Edge developerzy podzielili się garścią wspomnień z czasów produkcji tytułu. Najlepszą anegdotę sprezentował czytelnikom niejaki Ian Flatt, który... Zresztą oddajmy mu głos:


Nasi ludzie polecieli, by zaprezentować builda 50 Centowi i jego zespołowi. Raper chciał, żeby jego syn, który wtedy miał sześć lub siedem lat, był osobą, która oceni jakość gry i zadecyduje, czy jest ona dobra. Zagrał więc i mówił: "Kocham to, kocham to, to świetne! Ale chciałbym poziom z helikopterami!". Nasz człowiek wyjaśnił, że to trzecioosobowy shooter i że nie mamy helikopterów. Ale syn 50 Centa naciskał: "Nie, ja chcę helikoptery". 50 Cent odwrócił się i mówi do nas: "Słyszeliście chłopaka. Zróbcie level z helikopterami".


Ponoć dodanie do rozgrywki helikopterów było dla ekipy sporym problemem. Podobnie jak sekwencje pościgów samochodowych, których zażyczył sobie sam raper. Co jednak zrobić... Zespół zakasał rękawy i opracował od podstaw system kolizji, model jazdy, AI zdolne podjąć walkę z innymi kierowcami, a także zarejestrował dźwięki silników czy kolizji. 


Wymagało to ogromnej liczby mechanizmów i pracy dla kilku małych sekcji rozgrywki, które były zupełnie bezużyteczne dla shooterowego rdzenia. 


– dodaje Flatt.

Swoją drogą: w CDA 07/2017 kolega Cross przypomni Wam fenomen 50 Cent: Blood on the Sand.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze