13
11.05.2017, 10:50Lektura na 2 minuty

Jak grają Amerykanie?

Badacze sprawdzili, jak mieszkańcy USA zapatrują się na sprzedaż cyfrową, po jakie platformy sięgają najchętniej i jaka jest rozpoznawalność poszczególnych konsol.


Mateusz Witczak

Z obszernego raportu analityków firmy Nielsen dowiadujemy się, iż rokrocznie zwiększa się udział graczy w amerykańskiej populacji. Tyle że choć możemy mówić o trendzie, to przyrost nie jest szczególnie spektakularny.

nielsen1_178pz.jpg

Większość graczy korzysta z jednej platformy (46%), nieco mniej z dwóch (38%), zaś posiadacze trzech urządzeń, na których można odpalić gry wideo (konsol, pecetów, komórek, tabletów), są w wyraźnej mniejszości (16%).

Zdecydowanie największą popularnością cieszą się konsole.

nielsen2_178pz.jpg

Badacze sprawdzili też rozpoznawalność konsol. Bez zaskoczenia – w populacji ogółem prym wiodą PS4 (69%) i XBO (61%). (Co jest o tyle ciekawe, że Stany zawsze były bardziej rynkiem Xboksa niż PlayStation – dop. CormaC). Do świadomości pomału zaczynają się przebijać PS4 Pro i Switch, najgorzej radzi sobie (przynajmniej na razie) zapowiedziany niedawno Xbox Scorpio (łatwo jednak uzasadnić to faktem, że to wciąż nazwa kodowa konsoli, której nie ma jeszcze w sprzedaży – dop. CormaC).

nielsen3_178pz.jpg

Niemal identyczny rozkład (choć wartości procentowe nieco się zmieniają) dotyczy zarówno grupy graczy, jak i osób, które zadeklarowały się jako niegrające. 

nielsen4_178pz.jpg

Zapytano również o to, którą z konsol uczestnicy badania chcieliby nabyć. Zarówno w populacji ogółem, jak i wśród grupy deklarującej się jako gracze, króluje PlayStation 4. Ale wyniki są dość zbliżone.

nielsen5_178pz.jpg

Bodaj najbardziej spektakularna różnica pomiędzy konsolowcami a użytkownikami pecetów dotyczy stosunku do sprzedaży cyfrowej i fizycznej. "Cyfra" jest zdecydowanie preferowana przez właścicieli komputerów osobistych, posiadacze konsol stawiają raczej na pudełka.

nielsen6_178pz.jpg

Cały raport jest dostępny pod tym adresem.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze