Sega chce ożywić wielkie serie ze swojej przeszłości
Bayonetta 3? Alpha Protocol 2? Streets of Rage Mania? Crazy Taxi: Origins? Jet Set Radio: Zemsta Salazara?
Sega opublikowała właśnie prezentację biznesową pod tytułem "Droga do roku 2020". Wynika z niej, że priorytetem firmy w kolejnych latach będzie maksymalne wykorzystywanie potencjału wszystkich własności intelektualnych. Czytaj: jednoczesne premiery na całym świecie, zaangażowanie studiów z całego globu (co ciekawe, Sonic jest przypisany do Ameryki Północnej), skupienie się na rozwoju każdej serii na wielu platformach jednocześnie (PC, konsole, smartfony) oraz – co chyba najciekawsze – przywrócenie do łask marek, których okres świetności już minął.
Dokument kilkukrotnie wspomina o "ożywianiu własności intelektualnych", co z oczywistych przyczyn rozpaliło wyobraźnię internautów. O ile raport zapewnia, że zachodnie serie Segi mają się dobrze (Football Manager, strategie Relica, Total War), o tyle w ciągu ostatnich kilkunastu lat firma zaprzepaściła masę potencjału – Virtua Fighter, Crazy Taxi, OutRun, Super Monkey Ball, Bayonetta, Vanquish, Panzer Dragoon, Jet Set Radio, Phantasy Star, Valkyria Chronicles, Space Channel 5, Shenmue, Virtual-On, Skies of Arcadia... Jeśli firmie rzeczywiście udałoby się zaangażować w ożywianie tych marek studia z całego świata, moglibyśmy liczyć na segowy renesans. Byłoby też miło, gdyby (co prezentacja też mgliście obiecuje) znacznie więcej wydanych już gier firmy doczekało się pecetowych portów – patrz choćby Yakuza i Persona.
Co ciekawe, na wieści już zareagował w obiecujący sposób jeden popularny developer...
You don't say.
— Obsidian (@Obsidian) May 15, 2017
What if...? https://t.co/29s7TG3Mqr
...czyli Obsidian Entertainment, odpowiedzialne za niedocenionego szpiegowskiego erpega Alpha Protocol. "No co wy nie powiecie. A jeśli...?". Jeśli powstałoby Alpha Protocol 2, które zachowałoby nieliniowość, skalę wyborów i poziom dialogów z "jedynki", poprawiając jakość elementów skradankowych i strzelanin, erpegowcy byliby w siódmym niebie.
Sega informuje też w dokumencie, że Persona 5 i Total War: Warhammer świetnie się spisały w minionym roku fiskalnym, a ogólnie od kwietnia 2016 do końca marca 2017 firma sprzedała 10,28 milionów kopii swoich gier, bijąc wynik z poprzedniego roku. Na ten rok fiskalny firma wyznaczyła sobie cel 11,6 milionów, w czym wydatnie pomóc mają Total War: Warhammer II, Dawn of War III oraz Endless Space 2.