63
31.05.2017, 18:16Lektura na 1 minutę

Ubisoft zmienił właśnie swoje słynne logo

Na bardziej minimalistyczne, rzecz jasna.


Cross

Żegnaj, charakterystyczny niebieski ślimaku. Kojarzony chyba przez wszystkich graczy symbol Ubisoftu towarzyszył każdej grze francuskiej firmy od 2003 roku – nadszedł jednak czas na zmianę. Uzasadnienie tej decyzji Ubi przedstawiło na swoim oficjalnym blogu, ilustrując ewolucję logo na przestrzeni lat poniższą grafiką:

Wszystko zaczęło się w 1986 roku, kiedy Ubisoft dystrybuował gry na terenie Francji (i ze względu na ducha epoki lubował się w stylizacjach kojarzących się z Blood Dragonem). Pierwsza zmiana loga nastąpiła w 1995 roku, wraz z narodzinami Raymana – tęcza miała sygnalizować, że Ubi oprócz działalności wydawniczej zajmie się też tworzeniem własnych dzieł, a jednocześnie wpasowywać się w image firmy przyjaznej całej rodzinie. W 2003 roku Francuzi zakupili studio Red Storm i rozpoczęli prace nad tytułami sygnowanymi nazwiskiem Toma Clancy'ego, więc postanowili uderzyć w dojrzalsze tony. Najnowsze logo jest minimalistyczne i jednobarwne, co ma podkreślać "artyzm" światów Ubi. Charakterystyczny zawijas i literka "O" celowo mają zaś przypominać kształt narysowany ludzką ręką, by podkreślić "entuzjazm, ciekawość i grain de folie, czyli ludzkie cechy, z których znany jest Ubisoft".

Nowe logo ma już podczas tegorocznych targów E3 ozdabiać każdą grę Ubisoftu.


Czytaj dalej

Redaktor
Cross
Wpisów2216

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze