23
4.06.2017, 13:32Lektura na 2 minuty

Ashes of Creation: W historii Kickstartera żadne MMO nie było tak wielkim sukcesem

Na autorską próbę zreformowania gatunku twórcy Star Wars Galaxies, Planetside'a 2 i serii EverQuest zebrali więcej niż ktokolwiek inny.


Mateusz Witczak

W raptem miesiąc młodziutkie (acz złożone z branżowych weteranów) Intrepid Studios zgromadziło na Kickstarterze ponad 3,27 mln dolarów, które wpłaciło ponad 19 tys. zbiórkowiczów. To spory sukces. Zwłaszcza mając na uwadze fakt, że aby dokończyć swoje MMORPG, developerzy potrzebowali raptem 750 tys. dolarów.


To oszałamiające. Nie możemy wystarczająco podziękować fanom Ashes of Creation za ich wsparcie. Obiecujemy, że nie zawiedziemy waszych oczekiwań, jesteśmy zachwyceni, że udało nam się zgromadzić tylu podobnie myślących graczy, którzy chcą zobaczyć postęp w gatunku MMORPG.


– oświadczył Steven Sharif, szef Interepid Studios. Przy okazji zapowiedział, że wszyscy, którzy chcieliby wesprzeć projekt swoimi funduszami, a nie załapali się na zbiórkę, będą to mogli zrobić za pośrednictwem oficjalnej strony.

Gra ma kusić reaktywnością świata. Zależnie od naszych poczynań miasta powstaną bądź upadną, wpłyniemy także na enpeców (niszcząc to, co wytworzyli, bądź pomagając im) oraz politykę świata przedstawionego. 


Wybór klasy, rasy i wyposażenia to dobry początek, ale podczas gdy większość MMO zatrzymuje się w tym miejscu, Ashes of Creation dopiero się zaczyna. Gracze są odpowiedzialni za całą cywilizację i za to, jak ta cywilizacja będzie się rozwijać. Jeśli potrzebujesz miasta, targowiska lub domu, pora zakasać rękawy i je wybudować. Jeśli jakieś miasto wdziera się na twoje terytorium, pora je zniszczyć. Sojusznicy i przeciwnicy, przyjaciele i wrogowie, to ty ich określasz, a nie my. To twoje zadry, twoje wojny, twoje traktaty (...) Historia konfliktu jest historią graczy.


– kusili w opisie zbiórki developerzy.

Poza masą rozbudowanych questów, możliwością uskuteczniania oblężeń oraz przeprowadzania napadó na karawany otrzymamy możliwość osiedlenia się i skupienia wysiłków na hodowli zwierząt bądź rolnictwie. Dzięki przekroczeniu progów dodatkowych możemy też liczyć m.in. na rozbudowę ekonomii, minigry w tawernach, kompleksowy system żeglugi, pety oraz możność zwiedzenia podmorskiej krainy Underrealm.

Gra zadebiutuje wyłącznie na pecetach. Jeśli wierzyć developerom, jej alfa da się nam przetestować w 2018 roku.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze