Darkwood: A niechaj narodowie wżdy postronni znają... [WIDEO]
...iż Polacy potrafią robić horrory (choć zajmuje im to więcej czasu niż innym nacjom).
Darkwood ufundował się (na indiegogo) w maju 2013. Przeszło cztery lata później, po wielu zmianach projektowych, gra zadebiutowała wreszcie na Steamie.
Dlaczego warto się z nią zmierzyć? Autorzy serwują nam nieco woniejący PRL-em, psychodeliczny horror bez choćby jednego jump scare'a. Rzecz łączy elementy survivalu (konieczność gromadzenia zasobów i dbania o bazę wypadową, sensowny crafting) z narkotycznymi wizjami i niezgorszą historią, legitymuje się też pierwszorzędną reżyserią dźwięku i tyleż oszczędną, co niepokojącą oprawą.
Część z ww. zalet nieźle obrazuje premierowy zwiastun
Grę możecie sprawdzić (na Steamie i GOG-u) za niecałe 14 €.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.