16
12.11.2017, 15:01Lektura na 1 minutę

Amazon ma pomysł na zautomatyzowanie voice actingu [WIDEO]

Technologia "w locie" przerabia pisany tekst na głos.


Mateusz Witczak

Sprawa wydaje się prosta. Udostępnione właśnie oprogramowanie umożliwia (z pomocą kilku kliknięć!) wybór akcentu (jednego z 24) oraz głosu (obecnie jest ich 50), który następnie przeczyta wklepane przez scenarzystę linijki tekstu. 

Technologia text-to-speech nie jest, rzecz jasna, pomysłem nowym, ale rozwiązanie Amazonu (mimo pewnej "robotyczności" wypowiedzi) wydaje się wynosić ideę na nowy poziom. Narzędzie radzi sobie z dostosowywaniem wypowiadanych kwestii do ruchu warg oraz umożliwia gmeranie przy tonie wypowiedzi.

Dla developerów gier wysokobudżetowych ma to być niezły sposób na stworzenie sensowniejszych nagrań tymczasowych. Dla twórców niezależnych, którym można wybaczyć pewną techniczną nieporadność może to być szansa na oszczędności.

Rzecz jest częścią Lumberyarda, silnika stworzonego przez Amazon, na którym będą bazować nadchodzący Star Citizen, Everywhere (nowa gra Lesliego Benziesa, architekta wielu odsłon GTA) oraz Breakaway (MOBA, nad którą pracuje growa dywizja Amazonu).


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze