13
28.11.2017, 11:02Lektura na 1 minutę

Rise of the Tomb Raider: Ile sztuk sprzedano?

Pytanie w tytule wzięło się stąd, że gdybym natychmiast udzielił odpowiedzi, to nikt nie kliknąłby w newsa.

Podczas gdy wydany w 2013 reboot legitymuje się liczbą 11 milionów sprzedanych kopii (acz, nie ukrywajmy, po rozmaitych wyprzedażach i reedycjach), jego następca – jak twierdzi w rozmowie z GamesIndustry.biz Yosuke Matsuda, prezes Square Enix – znalazł "niemal" siedem milionów nabywców. 

Nie jest to zły rezultat, zwłaszcza że przyjęto dość specyficzny model wydawniczy. Pod koniec 2015 roku gra zadebiutowała (jako czasowy tytuł na wyłączność) na XBO i X360, w styczniu 2016 pojawiła się na pecetach, a następnie (w październiku 2016) na PS4. Twórcy próbowali sprzedać nam Larę jeszcze kilkakrotnie, czy to za sprawą specjalnej edycji 20 Year Celebration (ze wsparciem dla VR-u i dodatkową zawartością), czy usprawnionej edycji na Xboksa One X oraz PS4 Pro.

Przypomnijmy, że od pewnego czasu plotkuje się o nowej odsłonie serii, mającej się nazywać Shadow of the Tomb Raider (jej rzekome grafiki koncepcyjne prezentowaliśmy w tym miejscu). Pewnym jest, że za scenariusz nowej gry nie będzie odpowiadać Rhianna Pratchett. Według pogłosek nad "Cieniem" dłubie zresztą nie Crystal Dynamics (zajęte projektem na licencji Marvela), lecz Eidos Montreal. 


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze