23
6.12.2017, 11:40Lektura na 2 minuty

Amerykański kongresmen chce, by nieletni nie mogli kupować gier z loot boksami [WIDEO]

Postuluje też, by zmusić wydawców do większej transparentności.

Dwa tygodnie temu Chris Lee, senator stanu Hawaje, rozpoczął lobbowanie za wprowadzeniem ustawy, która uregulowałaby w USA status gier oferujących skrzynki z łupami. Jak argumentował, tytuły w rodzaju drugiego Battlefronta ("starwarsowego kasyna") mogą być problemem zwłaszcza dla "dzieci, które nie są wystarczająco dojrzałe psychicznie i emocjonalnie, by móc uprawiać hazard". Zapowiedział też budowę ponadpartyjnego frontu, który przyjrzy się sprawie. Więcej o inicjatywie pisaliśmy w tym miejscu.

Lee poszedł za ciosem. W nowym materiale zaproponował wprowadzenie prawa, które zakazywałoby sprzedaży gier z "mechanizmami hazardowymi" osobom poniżej 21. roku życia. Ustawa miałaby dotyczyć wszystkich tytułów (dostępnych zarówno w ramach dystrybucji fizycznej, jak i na Steamie czy GOG-u), w których pojawia się (odpłatna) procentowa szansa na otrzymanie jakiegoś przedmiotu. Spekuluje również, że wydawcy stosują praktyki mające na celu obniżenie szans na otrzymanie zawartości, której naprawdę pragniemy, co jest "absolutnie nieetyczne i niesprawiedliwe". W związku z tym domaga się ujawnienia szans na wylosowanie określonego przedmiotu. (Precedens już zresztą zaistniał. Przypomnijmy, że Chińczykom udało się skłonić Blizzarda do zagrania z nami w otwarte karty).

Loot boksy zajmują w ostatnich miesiącach także Francuzów (jeden z członków parlamentu przesłał w tej sprawie list do organizacji zajmującej się regulacjami obejmującymi gry online), Belgów (ichni minister sprawiedliwości wprost uznał skrzynki z łupem za hazard), Australijczyków (przedstawiciel The Victorian Commission for Gambling and Liquor Regulation zrównał mikrotransakcje z hazardem) oraz Brytyjczyków (którzy ostatnio argumentowali, że loot boksy nie powinny być kojarzone z licencjonowanym hazardem). Największe emocje budzi drugi Battlefront, po premierze którego Electronic Arts straciło na giełdzie przeszło 3 mld dolarów.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze