Tencent i Lego to teraz przyjaciele
Wspólnie chcą skusić chińskie dzieci.
Egzotyczny sojusz naświetlił Reuters, według źródeł którego duński producent zabawek ma plan, jak zwiększyć swoje przychody w Państwie Środka. Podczas gdy globalnie Lego notuje ostatnio niewielkie spadki, chiński rynek bardzo dynamicznie rośnie (w 2016 o ok. 25-30%!). Tort jest spory, bo tamtejszy segment zabawek i gier jest wart 31 mld dolarów. Choć Lego wykroiło sobie spory kawałek i pozostaje na chińskim rynku liderem (przed Mattelem i Hasbro), to zarazem planuje znacząco zwiększyć swój trzyprocentowy udział.
Sposobem ma być podjęcie współpracy z Tencentem, medialnym gigantem, który zna chiński segment gier onlajnowych i mobilnych jak żadna inna firma na świecie. Jacob Kragh, szef chińskiego oddziału Lego, tłumaczy decyzję słowami "Chcemy z Tencentem znaleźć pomysłowe sposoby na to, by dotrzeć do dzieci". I podkreśla, że owocem współpracy będą nastawione na multi gry wideo oraz (być może) sieć społecznościowa.
Z ciekawostek: Tencent pomaga również twórcom PUBG-a. Ostatnio zaczął nawet donosić na sprzedawców nieuczciwego oprogramowania, co w kilkudziesięciu przypadkach skończyło się aresztowaniem.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.