15
29.01.2018, 16:18Lektura na 3 minuty

Monster Hunter: World – Capcom rośnie na giełdzie, chwali się sprzedażą serii, przeprasza za problemy na XBO...

...i zapowiada crossover ze Street Fighterem V. Tymczasem gracze pytają, czemu ich awatary wyglądają jak postacie wyjęte z białoruskiej pornografii przełomu wieków.


Mateusz Witczak

Monster Hunter przybył, zdążył się zrecenzować (zresztą oceny zebrał znakomite) i... chyba nieźle sobie radzi. Choć sprostujmy, że hulające po sieci informacje o "pięciu milionach sprzedanych egzemplarzy w trzy dni", nie są warte funta kłaków. Angielskie „shipped” nie jest bowiem równoznaczne z „sold” – chodzi nie o faktyczną sprzedaż, lecz o liczbę kopii dostarczonych do sklepów plus liczbę egzemplarzy zakupionych w dystrybucji cyfrowej.

Warto jednak odnotować, że (według Capcomu) cykl rozszedł się dotychczas w imponującym nakładzie 45 mln sztuk. Oraz że w Wielkiej Brytanii gra nie ma sobie równych. Według monitorującej tamtejszy rynek organizacji Chart-Track produkcja Japończyków zadebiutowała na pierwszym miejscu brytyjskiej „topki”, wyprzedzając Dragon Ball FighterZ i ponoć osiągając „znacznie lepszy premierowy tydzień” niż jakakolwiek inna gra w historii cyklu. Efekt? Po premierze kurs akcji Capcomu skoczył o 4,79%, osiągając najwyższy rezultat od 2001 roku!


Źródło: bloomberg.com

World nie ustrzegł się jednak chorób wieku dziecięcego. W premierowy weekend użytkownicy XBO narzekali na problemy z matchmakingiem, przez które byli zmuszeni polować solowo. Twórcy nie chowają głowy w piasek i, jak przyznają...


Czołem Łowcy, jesteśmy świadomi problemów z matchmakingiem na XBO, nasz zespół aktywnie bada sprawę, damy wam znać tak szybko, jak to możliwe.



Nie jest to jednak jedyny kłopot. Część graczy narzeka, że postacie, które w edytorze prezentują się palce lizać, w grze tracą sporo powabu. 

Zresztą, zabawmy się w "znajdź 10 różnic"...

roznice1_17975.jpg
roznice2_17975.jpg
roznice3_17975.jpg
roznice4_17975.jpg


A skoro już jesteśmy przy wątkach kuriozalnych: do gry wybierają się postacie ze Street Fightera V! A mówiąc precyzyjniej: w najbliższych tygodniach w buildzie pojawią się questy, które pozwolą zdobyć wyposażenie Ryu i Sakury, oraz inne inspirowane SFV dodatki. DLC doczekało się zwiastuna i garści screenów.


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)

Naszą recenzję Monster Hunter World przeczytacie w nadchodzącym CDA 03/2018. Zdradzę, że kolega redaktor enki był tytułem bardzo ukontentowany. Jak pisze:


Seria o łowcach potworów zawsze była trochę na bakier względem trendów mających na celu maksymalne uprzyjemnianie rozgrywki. Zawsze robiła rzeczy po swojemu. Ci, którzy pokochali ją właśnie za to, że sukces okupuje się w niej nierzadko długą, fizyczną pracą, ucieszą się z tego, że World w żadnym stopniu nie próbuje spłycać wypracowanych przez lata mechanizmów. Ci zaś, których zachęciło pierwsze tak szerokie otwarcie się serii na międzynarodową społeczność, niech dopną sprzączki i solidnie zawiążą sznurówki. Tam, dokąd idziemy – w świecie bestii, które pożywienie spomiędzy kłów wykałają konarami – to człowiek jest intruzem.



Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze