10
1.02.2018, 11:09Lektura na 3 minuty

Nintendo chce więcej DLC oraz płatnego multiplayera

Poza tym zapowiada Mario Karta na mobilki i chwali się wynikami konsolki SNES Classic.

Wielkie N podsumowuje miniony rok. Z opublikowanego właśnie dokumentu dowiadujemy się, że firma – ewidentnie rozochocona sukcesem przepustki sezonowej do Breath of the Wild – zamierza dalej eksperymentować z modelem gier-usług. Oddajmy zresztą głos prezesowi Tatsumiemu Kimishimie: 


By promować dłuższą rozgrywkę przy poszczególnych tytułach, planujemy wprowadzić jeszcze więcej zawartości do pobrania i emocjonujących eventów.



Do tej pory multiplayer na Switchu był darmowy, lecz prezes zapowiedział, iż już wkrótce darmowy być przestanie. Usługa o odkrywczej nazwie Nintendo Switch Online zadebiutuje we wrześniu.


Abonament wyceniono na ok. 13 zł miesięcznie (lub 26 zł za kwartał, ewentualnie 66 zł za cały rok z góry). Słowem: ma on kosztować ok. 1/3 tego, co PlayStation Plus czy Xbox Live Gold. Osoby, które nie zdecydują się uiścić opłaty, wciąż będą mogły kupować w eShopie, utrzymywać za pośrednictwem konsoli kontakt ze znajomymi, dzielić się screenami i korzystać z kontroli rodzicielskiej. Nie wejdą jednak do lobby, nie pograją w multi i nie sprawdzą usługi Classic Game Selection.

Więcej szczegółów na temat sposobów, w jakie Wielkie N chce nas skusić do płacenia, poznamy wkrótce.


A tak poza tym...

  • pochwalono się zbytem konsolki SNES Classic, która od wrześniowej premiery rozeszła się w 4 mln egzemplarzy,
  • zapowiedziano mobilną odsłonę pewnej bestsellerowej serii...

  • Flaga w szachownicę została podniesiona, meta już blisko. Mario Kart Your, nowa aplikacja mobilna znajduje się w produkcji. Ukaże się w roku podatkowym kończącym się w marcu 2019.


     

  • poznaliśmy pierwsze informacje na temat głośnego projektu filmowego,
  • wiemy też, jak sprzedał się Switch (doskonale!), jak schodził 3DS (znacznie lepiej, niż oczekiwano) oraz jaki zbyt osiągnęły Super Mario Odyssey i inne gry na wyłączność (różny).

  • Czytaj dalej

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3462

    Obserwujących20

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze