13
18.02.2018, 11:54Lektura na 2 minuty

Mikrotransakcje: Tylko 6% graczy nigdy nie zdecydowało się na zakupy

69% z nas akceptuje mikropłatności. Ale tylko dopóty, dopóki dotyczą one kosmetycznych dodatków.


Mateusz Witczak

Pracownicy platformy dyskusyjnej Qutee opublikowali raport „Gaming Today”, z którego dowiadujemy się sporo na temat tego, w jaki sposób odbiorcy gier podchodzą do tematu mikropłatności. Publikacja bazuje na ponad 10 tys. głosów i ponad 1800 komentarzach.

Postawy graczy nie są jednoznaczne. Niemal 70% uważa, że kosmetyczne przedmioty (czyli takie, które nie wpływają na szanse na zwycięstwo) są w porządku, 22% artykułuje niechęć do modelu pay to win, który jest przez komentujących opisywany jako „toksyczny”. Jedynie niecałe 6% całkowicie odrzuca ideę mikrotransakcji i w ogóle z nich nie korzysta. Z drugiej strony: raptem 1% można uznać za jej fanów.

bdnie1_1799m.PNG

Gracze są podzieleni w temacie innowacyjności współczesnych tytułów. 37% odbiorców uważa, że gry stają się coraz mniej pomysłowe, co jednak nie wpływa na ich wybory (największym bestsellerem 2017, przynajmniej w Wielkiej Brytanii i USA, jest Call of Duty: World War II, drugie miejsce zajmuje Destiny 2, trzecie zaś – ubiegłoroczna odsłona NBA). Równocześnie aż 31% wskazuje, że gry wciąż potrafią być innowacyjne (podając za przykład chociażby The Legend of Zelda: Breath of the Wild czy Total War: Warhammer, które redefiniuje wiele rozwijanych przez 15 lat mechanizmów). 31% nie jest pewne odpowiedzi.

bdnie2_1799m.jpg

Ponadto: w ciągu najbliższych 12 miesięcy jedynie 5% respondentów planuje zaopatrzyć się w okulary rzeczywistości wirtualnej (19% nie jest pewne, niechęć do zakupów deklaruje 76%). Ponoć większość potencjalnych odbiorców wyczekuje na szerszą ofertę tytułów i obniżkę ceny popularnych urządzeń.

Spory rozstrzał panuje w odpowiedzi na pytanie o najlepszego wydawcę gier w 2017 roku. Tu na wyraźne prowadzenie wybija się Riot (League of Legends).

bdnie3_1799m.jpg

Raport pochyla się również nad kwestią tego, ile właściwie gramy. Największa grupa respondentów (niemal 30%!) podchodzi do swojego hobby poważnie, spędzając na obcowaniu z grami ponad 25 godzin tygodniowo! 

bdnie4_1799m.jpg

W kulturę grania wrosły zresztą streamy. Ponad 40% ogląda je przynajmniej kilka razy w tygodniu. 

bdnie5_1799m.jpg

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze