10
9.06.2018, 21:10Lektura na 6 minut

E3 2018: Electronic Arts – relacja na żywo (zakończona)

Anthem spróbuje przekonać nas, że ej, poważnie, jest grą singlową. Battlefield V – że wcale nie jest Fortnite’em. Na prezentacji Fify 19 stawi się jakiś oderwany od przedmundialowych treningów celebryta, The Sims 4 zaprezentuje DLC z pogodą, a Battlefront II potwierdzi, że nad mikropłatnościami zebrały się czarne chmury. A poza tym...


Mateusz Witczak

Wedle plotek podczas EA Play możemy spodziewać się Skate’a 4, z pewnością dostaniemy coś od Respawn Entertainment (Vince Zampella już zapowiedział ujawnienie jednego z trzech projektów, nad którymi pracuje studio... po cichu wypada liczyć na Gwiezdne Wojny). Z racji przedwczesnego wycieku co-opowego Unravela 2 ze sceny popłyną nie tylko zwiastuny i pochwały technologii Frostbite, ale również łzy.

Battlefield V
EA Play rozpoczyna się z wysokiego C!

...animacją z Anthema, który zostanie zaprezentowany na końcu. Chwilę później na scenę wchodzą przedstawiciele DICE, którzy perorują o drugowojennym („największym i najbardziej immersyjnym”) Battlefieldzie. I prezentują to, o czym napomknięto przy okazji oficjalnej zapowiedzi. Ergo: większą zniszczalność otoczenia, możliwość transportu artylerii, personalizację broni, postaci i wehikułów.

Battlefield V opowie nam historie kobiet i mężczyzn, które dotychczas opowiedziane nie zostały. W świetle ubiegłorocznych kontrowersji ze sceny szczególnie mocno wybrzmiały jednak nie pochwały fabularnej podszewki, lecz zdanie:


Nie będzie loot boksów, nie będzie premium passa.



Ale będzie (zgodnie z przeciekami) tryb battle royale, co spotkało się z nieśmiałymi oklaskami i równie nieśmiałym buczeniem. Na deser otrzymaliśmy barwny (w obu tego słowa znaczeniach) zwiastun, z samolotami przecinającymi niebo na tle zorzy polarnej, czołgiem demolującymi domy i eksplozjami. Bomba!

Kolejne wieści na temat nowego BF-a usłyszymy podczas prezentacji Microsoftu. 

Szczególnie zainteresowanych odsyłam tutaj.

FIFA 19
Szok i niedowierzanie! FIFA 19 się wydarzy. Trailer firmuje swoim nazwiskiem Hans Zimmer, poza tym jednak: prowadzący bardzo upocili się, próbując podsumować zmiany w nowej odsłonie. Otóż z ich perorowania wynika tyle, iż będzie lepiej, że powróci Alex Hunter (bohater fabularnej kampanii) i że pojawi się Liga Mistrzów (co jest sporym ciosem dla konkurencyjnego PES-a, który dotychczas dysponował licencją). Premiera już 28 września.

Przypomniano też o aktualizacji FIFA World Cup 2018 Russia... ale prawdziwe uderzenie przyszykowano na koniec. Ujawniono bowiem, że FIFA 18 staje się od teraz częścią EA/Origin Accessu.

Szczególnie zainteresowanych odsyłam tutaj.

Origin Access Premier
Prezes Andrew Wilson ogłosił ze sceny, że EA pozwoli nam na ogrywanie w chmurze gier ze swojego katalogu.

Właśnie startuje też nowa subskrypcja, Origin Access Premier, mająca skupić się na nowościach (zacznie się od Maddena 19, potem do stawki dołączą FIFA 19, Battlefield V i Anthem).

Szczególnie zainteresowanych odsyłam tutaj.

Star Wars: Jedi – Fallen Order
Vince Zampella (Respawn Entertainment) ogłosił gwiezdnowojenną grę, która ma się rozgrywać między epizodami trzecim a czwartym!

Projektant rozwodził się nad nią niezwykle długo. Otóż dowiedzieliśmy się, że że nowy tytuł...


Jest niesamowity.


...i że sprawdzimy go w okesie świątecznym. Przyszłego roku. Czyli (zapewne zupełnym przypadkiem) w momencie premiery nowego filmu J.J. Abramsa.

Szczególnie zainteresowanych odsyłam tutaj.

Star Wars Battlefront II
Kolejne DLC mają eksplorować okres wojen klonów. Wśród nowych bohaterów zameldują się Obi Wan-Kenobi, hrabia Dooku, generał Grievous i Anakin Skywalker.

Szczególnie zainteresowanych odsyłam tutaj.

Unravel Two
Znów pociągniemy za sznurki! Martin Sahlin zapowiedział sequel gry o Yarnym, który nieco się przez dwa lata nieobecności... hmmm... zmechacił. Ale za to zyskał przyjaciela. Jak twierdzi developer:


To gra o świeżych startach i drugich początkach. O budowaniu wspólnie czegoś nowego i pięknego. 


Nową platformówkę możemy przejść bądź w co-opie, bądź solowo, ale i wówczas będzie towarzyszył nam drugi włóczkocoś. Ów momentami ma w nas być wplątany, ale w pewnych momentach wybije się na niezależność, byśmy mogli wespół w zespół stawić czoła zagadkom i zręcznościowym wyzwaniom. Zapomniałbym: GRA WŁAŚNIE SIĘ UKAZAŁA.

A, najważniejsze: obyło się bez kaskady łez, acz pod koniec głos się Sahlinowi nieco załamał.

Szczególnie zainteresowanych odsyłam tutaj.

Sea of Solitude
A Way Out, gwiazda ubiegłorocznych targów, sprzedało się nieźle (2 miliony graczy w dwa tygodnie), stąd Elektronicy zamierzają nadal roztaczać finansowy mecenat nad mniejszymi developerami.

Na deskach Hollywood Palladium pojawiła się wyraźnie zestresowana przedstawicielka berlińskiego Jo-Mei, anonsująca tytuł, który pozwoli nam doświadczyć samotności. Choć rzecz toczy się w fantastycznym uniwersum, ma opowiedzieć prawdziwe historie o różnych obliczach odosobnienia. Bohaterka, młoda kobieta, rozpoczyna przygodę jako bestia. Naszym zadaniem będzie odkrycie, co też doprowadziło ją do przepotworzenia (doceńcie słowotwórstwo!), i zawalczenie o jej człowieczeństwo.

Rzecz zadebiutuje na początku 2019 roku. Na tym etapie wydaje się przypominać jedno z tych interaktywnych doświadczeń w rodzaju Rime’a.

Szczególnie zainteresowanych odsyłam tutaj.

NBA Live 19 
...się ukaże. Mamy trailer.

Madden NFL 19
...też się ukaże. Też mamy trailer.

Mobilne Cośtamcośtam
Będzie dużo rakiet. I dużo tapowania.

To kolejna przygrywka przed Hymnem (bo wiecie... na koniec pokazują Anthema studia BioWare... Anthem, łapiecie? Z ang. „Hymn”... zresztą nieważne, zapomnijcie, że zawracałem wam głowę kiepskimi szaradami zamiast rzetelnie relacjonować konferencję).

Jedyną sensacyjną kwestią jest tytuł nowej gry, który taktownie wyjawiono zresztą na końcu jej prezentacji. Panie i panowie, oto Command & Conquer: Rivals. 

Zapalmy dziś w oknach świeczki i wspomnijmy ś.p. Westwood Studios.

Szczególnie zainteresowanych odsyłam tutaj.

Anthem
Mamy nowy trailer! W programie: kolejny wgląd w żeniące postapokalipsę z westernem uniwersum, imponująca roślinność, ruiny dawnych cywilizacji, pokaz zdolności kombinezonów bojowych i wewnątrzgrowego arsenału, okazja do przyjrzenia się bossom. Słowem: nadal wygląda to wszystko na mariaż Andromedy z Destiny. 

Na scenie pojawili się przedstawiciele BioWare’u – Casey Hudson (szef studia), Mark Darrah (producent) i Cathleen Rootsaert (scenarzystka), punktujący największe zalety gry: zmienność rzeczywistości, rozbudowany system pogodowy (burze, pory roku) czy nastawienie na kooperację. No i prezentując cztery zróżnicowane zbroje Javelin (vel buildy). Ranger dobrze sprawdzi się w starciach 1 na 1, Colossus będzie gwiazdą bardziej masowych potyczek, Storm to anthemowy ekwiwalent maga, a Interceptor – (chyba) odpowiednik łotrzyka.

Co najważniejsze – żadnego z elementów rynsztunku, jaki mógłby wpłynąć na rozgrywkę, nie da się kupić za prawdziwe pieniądze. W grze nie pojawią się też loot boksy, ergo: EA kolejny raz potwierdza, że odrobiło ubiegłoroczną lekcję.

Wreszcie dowiedzieliśmy się czegoś o świecie gry! Nie został on przez bogów ukończony, ale ci, ewakuując się z „placu budowy”, pozostawili na nim narzędzia (tytułowe Hymny), które mogą służyć wpływaniu na kształt rzeczywistości i które są przedmiotem nieustannej walki wewnątrzgrowych frakcji. Developerzy zapowiadają podpięcie tytułu pod fabularną kroplówkę z nowymi wątkami, równolegle informując, że nie znajdzie się w nim miejsce dla romansów.

Na finiszu zaprezentowano fragmenty rozgrywki, które były okazją, by się Anthemem zachwycić. Przynajmniej od strony wizualnej. Nowy tytuł to sensoryczna orgia, że wspomnę tylko o realistycznym ruchu flory i fauny (zapylające kwiaty motyle, hasające pod nogami psowate), wysokim nasyceniu kolorami, imponującej zniszczalności otoczenia, budzących uznanie postprocesach... a wierzcie mi, mam w zanadrzu jeszcze sporo epitetów podobnego kalibru.

Ogłoszono nową datę premiery (debiut przełożono wobec komercyjnej i artystycznej porażki ostatniego Mass Effecta). Gra ukaże 22 lutego 2019 na PS4, PC i XBO.

Szczególnie zainteresowanych odsyłam tutaj.

I to by było na tyle, dziękuję państwu bardzo.

thatsall_4brh.jpg

Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze