6
21.06.2018, 11:55Lektura na 2 minuty

Fortnite: Mobilna wersja zarobiła 100 milionów dolarów w 90 dni

Analitycy twierdzą, że to dopiero początek.


Paweł „Cursian” Raban

Kiedy ostatnio przyglądaliśmy się przenośnemu Fortnite’owi, dowiedzieliśmy się, że w ciągu miesiąca od premiery gra zarobiła przeszło 25 milionów dolarów, a pod względem przychodów wyprzedziła chociażby Tindera. Serwis Sensor Tower dostarczył nam nową porcję danych, z których wynika, że w ciągu 90 dni od rynkowego debiutu gra zarobiła ponad 100 milionów dolarów, plasując się w ścisłej czołówce tytułów mobilnych. W podobnym czasie więcej (154 miliony), zarobiło Clash Royale, mogące poszczycić się jednym z najlepszych startów w historii tytułów mobilnych (zaraz po Pokémon Go, które przez pierwsze 90 dni przyniosło astronomiczne 600 milionów).


(Kliknij, aby powiększyć)

Poniższa grafika prezentuje liczbę dni, których dany tytuł potrzebował, by zarobić 100 milionów (grafika ponownie nie uwzględnia Pokémon Go).


(Kliknij, aby powiększyć)

Analitycy zastrzegają, że w powyższych danych nie uwzględnili mobilnego PUBG-a. Stało się tak z dwóch powodów. Po pierwsze został zmonetaryzowany zaledwie 60 dni temu, więc dokonywanie bezpośredniego porównania mijałoby się z celem, po drugie zaś nie zarobił jeszcze 100 milionów. Według ostatnich szacunków nie jest nawet blisko: gra przyniosła na iOS-ach „zaledwie” 5,2 miliona dolarów. Tencent podjął środki zaradcze, wprowadzając do gry rozwiązanie wzorowane na znanym z Fortnite’a karnecie bojowym. Event Pass daje dostęp do ekskluzywnych zestawów wyzwań i przedmiotów kosmetycznych (część z nich jest dostępna również bezpłatnie).

Sensor Tower uważa, że to dopiero początek triumfalnego marszu Fortnite’a. Według serwisu Epic Games wynalazło zwycięską formułę generowania przychodu na PC i urządzeniach mobilnych, na którą składają się sprzedaż ograniczonych czasowo (lecz nie losowych) przedmiotów kosmetycznych oraz wspomniane karnety bojowe. Analitycy podkreślają, że czwarty sezon, który rozpoczął się w maju, przyczynił się do czterokrotnego wzrostu przychodów. Nic nie wskazuje na to, by najbliższa przyszłość miała przynieść wyhamowanie trendu, więc piąty sezon zapewne przyczyni się do jeszcze większego sukcesu gry.

Swoją drogą, niedawno dobroczynny turniej Fortnite’a przyciągnął na Twitchu liczniejszą widownię niż profesjonalne rozgrywki CS-a.


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3207

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze