BioWare chce robić mniejsze, bardziej eksperymentalne gry (oraz wracać do korzeni)
Ale najpierw ma Hymn do wyśpiewania.
O ile takiemu Obsidian Entertainment zdarzają się mniejsze projekty (dowodem znakomite Tyranny, które dopuściło do głosu scenarzystów dotychczas stojących w drugim szeregu), BioWare właściwie od zawsze jest skupione na produkcji wysokobudżetowych tytułów. Jednak w rozmowie z Game Informerem Casey Hudson (dyrektor generalny) i Mark Darrah (producent wykonawczy) zdradzają, że studio chciałoby się zająć projektami o mniejszej skali.
Jak (wyjątkowo asekuracyjnie) przyznaje Hudson:
Sposób, w jaki działamy w BioWare i sposób, w jaki pracuje EA oraz kierunek, w jakim zmierza branża, zaczynają dawać nam możliwość wykonania pewnych bardziej eksperymentalnych ruchów. (...) Chciałbym dotrzeć do miejsca, w którym tworzymy nasz kolejny duży projekt, a jednocześnie pracujemy nad kilkoma eksperymentami. Do miejsca, w którym możemy zrobić coś podobnego do krótkometrażowych filmów.
Darrah dodaje, iż w przyszłości studio ma ambicję eksperymentować. Wierzy, że wielcy wydawcy „zaczną różnicować skalę swoich gier”, a obok blockbusterów pojawi się przestrzeń na mniejsze gry. Jako przykład podaje chociażby Table Tennis (od Rockstara), Blood Dragona, Valiant Hearts i Grow Home (od Ubisoftu).
Wydaje mi się, że jest jakaś przestrzeń (między tytułami wysokobudżetowymi a sceną niezależną - dop. red.) na tytuły o wysokiej wartości produkcyjnej, ale o mniejszej skali i budżecie.
Dodaje, że w BioWare jest chęć tworzenia bardziej staroszkolnych projektów.
Anthem zdecydowanie jest grą, którą stawiamy na przyszłość, ale myślę, że istnieje możliwość, by BioWare tworzyło i gry wierne korzeniom, i tytuły, które starają się trafić do nowej publiczności.
Teraz developerzy są skupieni na cyzelowaniu Anthem, wysokobudżetowego RPG-a, o którym podczas E3 dowiedzieliśmy się całkiem sporo (na temat liczby klatek, PvP, uniwersum czy fabularnych DLC), a kolejne informacje (odnośnie do friendly fire, cross-playu czy zbroi Javelin) docierają do nas niemal codziennie. Od dłuższego czasu wiadomo również, że Kanadyjczycy pracują nad „bardzo Dragon Age’ową” grą.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.