22
16.07.2018, 17:29Lektura na 3 minuty

Steam tymczasowo pozbywa się gier dla dorosłych 

Dopóki Valve nie wymyśli, co robić z rozerotyzowanymi powieściami wizualnymi, dopóty nie będzie ich sprzedawać.


Mateusz Witczak

Debata na temat tytułów, jakie mogą/nie mogą być na platformie dostępne, symbolicznie rozpoczęła się w połowie maja, gdy developerzy visual novelek donieśli, że Valve właśnie postawiło im ultimatum: albo swoje dziełka ocenzurują, albo te zostaną usunięte. Dyskusja, jaka wówczas rozgorzała, toczyła się nie tylko w mediach społecznościowych, ale również w siedzibie giganta z Bellevue. Efekt? Po miesiącu firma niespodziewanie ogłosiła, że przymierza się do zliberalizowania polityki sklepu


Zdecydowaliśmy, że właściwym podejściem będzie dopuszczenie do sklepu wszystkiego, za wyjątkiem rzeczy, które uważamy za nielegalne lub które stanowią oczywisty trolling.


– pisał przedstawiciel molocha, Erik Johnson. Chwilę później Valve doprecyzowało, co uważa za „oczywisty trolling”, usuwając z oferty między innymi AIDS Simulator i ISIS Simulator. Po więcej szczegółów odsyłam zresztą do aktualnego wydania CD-Action.

Johnson uwrażliwiał, że nim sklep zmieni swoją politykę, wpierw musi opracować narzędzia, które pozwoliłyby użytkownikom na lepsze filtrowanie napływających treści. Wygląda na to, że Valve zaczyna właśnie testować tego typu rozwiązania. Tak przynajmniej twierdzi Love in Space (developer Sunrider) oraz przedstawiciele specjalizującego się w powieściach wizualnych wydawcy Sekai Project. W nieciekawej sytuacji są również developerzy Boobs Sagi, którzy przez wzgląd na zmiany musieli wstrzymać premierę.
 


Valve wysłało nam nowe informacje na temat (usunięcia z oferty - dop. red.) Shining Song Starnova. podsumowując: firma pracuje nad nowymi funkcjami, które mają zapewnić ludziom większą kontrolę nad zawartością, jaką widzą, a SSS zostało zidentyfikowane jako tytuł wymagający tej funkcji, nim będzie mógł pojawić się na Steamie.



Nie jest jednak jasnym, ile takie testy potrwają.


Niestety nie udało nam się ustalić harmonogramu, ale poinformujemy was wszystkich, gdy tylko otrzymamy na ten temat nowe informacje, tak samo, jak o wszystkich innych decyzjach, jakie podejmiemy.



Przypomnijmy, że zapowiedź niemal całkowitego otwarcia platformy budzi w środowisku opory. Za zmianami opowiedziała się m.in. Brenda Romero (Jagged Alliance, seria Wizardy), która widzi w Steamie logiczną przeciwwagę dla (niekiedy ocenzurowanych) wydań na rynkach lokalnych (do Australii czy Niemiec gry docierają niekiedy okrojone, lub nie docierają w ogóle). Przeciwko liberalizacji opowiadają się zaś m.in. influencerka Laura Kate Dale czy doktor Brendan Keogh.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze