6
15.08.2018, 13:20Lektura na 2 minuty

Yakuza: Nintendo i Microsoft odrzuciły grę

Obie korporacje muszą żałować swojej decyzji.

Toshihiro Nagoshi, ojciec uznanej serii Yakuza, zdradził w wywiadzie z magazynem Edge garść ciekawych informacji o trudnych narodzinach cyklu. Mianowicie chciał on, by Yakuza od początku powstawała na wszystkie wiodące platformy. Microsoft i Nintendo nie wyraziły jednak po obejrzeniu prezentacji zainteresowania sandboxem o japońskiej mafii. Ba, początkowo nieprzychylna grze był nawet jej późniejszy wydawca, Sega:


Moich szefów nie było łatwo przekonać. Prezentowałem im grę dwa razy, a i tak nie dostałem pozwolenia. (...) Sega miała w tamtym czasie problemy finansowe i była na skraju bankructwa, więc połączyła się z Sammy. Kiedy tylko to się stało, poszedłem do nowego właściciela i zaprezentowałem mu grę. Z punktu widzenia profesjonalizmu było to bardzo nie w porządku, ale wiedziałem, że jeśli powie „tak”, to zyska na tym cała firma. (...) Zgodę otrzymałem, ale nasz CEO był wściekły.



Wiedząc, że nie może konkurować z zachodnimi, wysokobudżetowymi grami akcji, Nagoshi porzucił marzenia o sprzedawaniu gry na całym świecie i ostatecznie docelowym odbiorcą był japoński mężczyzna. Koniec końców wszystko skończyło się dobrze – sam projektant z zadowoleniem przyznaje, że teraz obie wspomniane korporacje bardzo chcą, by Yakuza wylądowała na ich platformach. Przypomnijmy, że dwa tygodnie temu Yakuza 0 trafiła na PC, dzieki czemu z cyklem po raz pierwszy mogą zapoznać się posiadacze komputerów. Jeszcze w tym roku dostaną też oni swoją edycję Yakuzy Kiwami (gruntowny remake pierwszej odsłony), a wygląda na to, że i Yakuza 6 trafi niebawem na komputery.

Recenzję pecetowej Yakuzy 0 (autorstwa CormaCa) znajdziecie w nadchodzącym CDA 10/2018. W tym samym numerze Cursian oceni Yakuzę Kiwami 2.


Czytaj dalej

Redaktor
DavyStrange
Wpisów966

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze