Polska Grupa Zbrojeniowa reklamuje się grafiką z Battlefielda 4
Co prawda nie kupiliśmy australijskich fregat Adelaide, ale za to dostaliśmy czołgi od DICE... a może je ukradliśmy?
Osobom, które chciały zapisać się do newslettera Polskiej Grupy Zbrojeniowej, do niedawna wyświetlał się dziwnie znajomy obrazek... O sprawie jako pierwszy poinformował na Twitterze dziennikarz Piotr Maciążek. Zresztą w dość prześmiewczy sposób.
Zaczynam rozumieć gigantyczne problemy finansowe PGZ. pic.twitter.com/u8FqQOnNmS
— Piotr Maciążek (@Piotr_Maciazek) August 28, 2018
To nie jest fejk. Oni to naprawdę robią :( pic.twitter.com/qfasSPTaCy
— Rafał Skrzypek (@Zulus_pl) August 28, 2018
Prawdopodobnie grafikę „pożyczono” sobie z battlefieldowej tapety. Nie wymagała ona zresztą żadnej obróbki, bo w sieci jest dostępna również wersja bez logo.
Co prawda problematyczny art już zniknął z serwisu, pojawia się jednak zasadne pytanie, czy developerzy (DICE) bądź wydawca (Electronic Arts) zgodzili się na komercyjne wykorzystanie swojej własności. Zapytaliśmy o to zarówno polski oddział EA, jak i przedstawicieli Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Czekamy na odpowiedź.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.