11
1.03.2019, 16:39Lektura na 2 minuty

Barotrauma: „Dwuwymiarowy, kooperacyjny symulator tonięcia. W kosmosie” [WIDEO] [GALERIA]

Niezłe hasło promocyjne, trzeba im przyznać.


Paweł „Cursian” Raban

Jeśli patrząc na tytuł gry mieliście nadzieję poznać smutą historię gościa, który obudził się po ciężkiej imprezie i nie może zmusić się do tego, by przejść obok ulubionego lokalu, muszę sprowadzić was na ziemię. W sumie to nawet pod wodę. Głęboką. Powstająca przy współpracy FakeFish i Undertow Games Barotrauma opowie o losach załogi łodzi podwodnej. Nie takiej zwykłej, ziemskiej, bo nasza planeta stała się niezdatna do życia, ale futurystycznej, dryfującej po wodach Europy, jednego z księżyców Jowisza.

Produkcja będzie koopercyjnym survivalem 2D. Gracze wcielą się w członków załogi i wybiorą jedną z kilku ról: kapitana, inżyniera, mechanika, medyka bądź asystenta. Drużyny mogą składać się z maksymalnie szesnastu osób. Do zadań kosmicznych marynarzy należy obsługiwanie rozmaitych systemów pokładowych (między innymi broni, sonarów czy silników), a także wytwarzanie niezbędnych do przetrwania przedmiotów, w tym leków i narzędzi. Utrzymywanie się przy życiu nie jest jednak celem samym w sobie. Przemierzając oceaniczne głębiny, śmiałkowie natrafią na liczne niespodzianki na przykład nieprzyjaźnie nastawione formy życia czy czekające na zbadanie wraki. Poziomy będą tworzone proceduralnie, więc w teorii nie powinna nam grozić nuda.

Jeśli jesteście zdeklarowanymi singlami, nie macie powodów do niepokoju. Autorzy pomyśleli też i o was. Samotnicy będą zarządzać całą łodzią osobiście, powierzając zadania sterowanym przez AI załogantom. Pojawi się też specjalna kampania, tryb piaskownicy i garść pojedynczych misji. 

Autorzy chwalą się rozbudowanym edytorem. Uzdolnieni gracze będą mogli tworzyć własne statki, bohaterów oraz poziomy. Pojawi się też wsparcie dla modów, którymi można się dzielić za pośrednictwem Warsztatu Steama. Barotrauma trafi do wczesnego dostępu wiosną, zaś ostatecznej premiery należy spodziewać się jesienią. Zerknijcie na zwiastun i pierwsze screeny:


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3206

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze